יו"ר בית הנבחרים בארה"ב: "לא נערוך כרגע הצבעה על הדחת טראמפ"

ננסי פלוסי הודיעה כי לעת עתה המחוקקים לא יצביעו בדבר פתיחת הליך ההדחה של הנשיא: "מטרתנו - לגלות את האמת". סגן הנשיא פנס, הפנטגון ורודי ג'וליאני סירבו לספק מסמכים לטובת חקירת הפרשה

זמן צפייה: 00:24

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודיעה היום (רביעי) כי חברי בית הנבחרים הדמוקרטים לא יערכו הצבעה לאישור רשמי של תהליך ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעת הזו. במסיבת עיתונאים שערכה פלוסי אמרה כי "אין צורך לעת עתה לערוך הצבעה ולא נערוך כזאת" והוסיפה כי מטרתה היא "לגלות את האמת ולפעול לפי חוקת המדינה".

בתוך כך, סגן הנשיא מייק פנס, הפנטגון ועורך דינו הפרטי של טראמפ, רודי ג'וליאני סירבו לבקשת הדמוקרטים מבית הנבחרים לספק מסמכים לטובת החקירה המתנהלת כחלק מהליך ההדחה של הנשיא. הפנטגון הודיע לבית הנבחרים כי אין זה אפשרי לעת עתה למסור את המסמכים המבוקשים בעוד ג'וליאני כינה את בקשת הדמוקרטים "מוגזמת".

לכתבות נוספות בנושא: 

"בנו של ביידן: אעזוב את עסקיי עם סין אם אבי ייבחר לנשיאות"

שגרירת ארה"ב באוקראינה לשעבר העידה: טראמפ לחץ לפטר אותי

הבית הלבן הודיע: לא נשתף פעולה עם הליך הדחת טראמפ

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים
ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים | צילום: רויטרס

בשישי האחרון דווח כי מארי יובנוביץ', שגרירת ארה"ב באוקראינה לשעבר, העידה בפני הקונגרס כי עזיבתה את תפקידה בחודש מאי קשורה ישירות ללחץ שהפעיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על משרד החוץ האמריקני – כך דיווח ה"וושינגטון פוסט".

לפי הדיווח, יובנוביץ' אמרה לחברי בית הנבחרים במסגרת הליך ההדחה של טראמפ, כי עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני, וכמה בכירים אוקראינים לשעבר, ראו בה איום לאינטרסים הפוליטיים והכלכליים שלהם.

לפני שבוע הודיע הבית הלבן כי לא ישתף פעולה עם הליך ההדחה נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. במכתב רשמי שנשלח מטעם הממשל למפלגה הדמוקרטית, הואשמו בכירי המפלגה, בהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, כי החקירה "חסרת בסיס ולא חוקתית" ובשל כך נציגיו של טראמפ לא ישתפו פעולה, לא יעידו מול ועדת החקירה של הקונגרס ולא יעבירו מסמכים הנוגעים לחקירה. המכתב נשלח זמן קצר לאחר שהבית הלבן מנע את עדותו של גורדון סונדלנד, שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי בתקופה הנחקרת, בפני ועדת החקירה של הקונגרס.

לפי אחת הטענות העיקריות במכתב, החקירה פסולה מבחינה חוקתית בשל העובדה שבמפלגה הדמוקרטית לא ערכו הצבעה על פתיחת הליך ההדחה נגד טראמפ, ולכן הנשיא ואנשי לשכתו "לא יוכלו לקחת חלק בחקירה הבלתי-חוקתית והמוטה תחת נסיבות אלו". המכתב אף האשים את הדמוקרטים בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות של 2016 ובכך "לשלול מהעם האמריקני את הנשיא שבו בחרו מרצונם החופשי". בתגובה מסרה פלוסי שהמכתב "שגוי בעליל", האשימה את טראמפ בניסיון "לנרמל אי ציות לחוק", והוסיפה: "כבוד הנשיא, אתה לא מעל החוק, ואתה תישא באחריות".