"חשבנו שהיא מתה": אחרי 30 שנות היעדרות - אישה אמריקנית נמצאה בפוארטו ריקו

פטריסיה קופטה מפנסילבניה דווחה כנעדרת בשנת 1992. שלושה עשורים לאחר מכן, היא נמצאה בבית אבות במדינה הטרופית בעקבות מידע שנידבה לצוות המוסד בו חסתה. משפחתה סיפרה כי בעבר נעדרה מספר פעמים, אך הפעם האמינו שאינה בין החיים

זמן צפייה: 01:16

פטריסיה קופטה, אזרחית אמריקנית בת 83 שהוכרזה כנעדרת בשנת 1992, נמצאה בחיים בבית אבות בפוארטו ריקו, כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי. קופטה דווחה כנעדרת על ידי בעלה, ביל, לאחר מספר חודשים בהם הייתה נעדרת בפועל.

הסיבה לפנייה המאוחרת שלו הייתה שלדבריו פטריסיה נהגה להיעלם לתקופות קצרות בגלל המחלה הנפשית ממנה סבלה."היא תמיד חזרה", סיפר ביל, "אבל הפעם אף אחד לא ידע איפה היא במשך שנים ארוכות".

פטריסיה לפני שנעלמה
פטריסיה לפני שנעלמה | צילום: מתוך טוויטר

בשנת 1999, שבע שנים לאחר שנעלמה, רשויות פוארטו ריקו מצאו את פטיריסיה משוטטת ברחובות, והיא הובאה על ידם אל בית האבות. "היא סירבה לדבר על עצמה או על העבר שלה", מסרו ממשטרת עיירת רוס שבפניסלבניה, מקום מגוריה של פטריסיה טרם ההיעדרות. יותר מעשרים שנה לאחר שהגיעה אל בית האבות, פטיריסיה, שסובלת מדמנציה, החלה לנדב מיוזמתה פיסות מידע ששפכו אור על חייה הקודמים.

לפני שנעלמה, פטריסיה הייתה ידועה מאוד ברחובות העיירה רוס בתור "מטיפה" שחולקת את חזיונותיה על קץ העולם עם העוברים והשבים ואף זכתה לכינוי "ציפור דרור", שניתן לה בגלל צורת ההליכה המוזרה שלה. אחותה טוענת כי כבר מגיל צעיר הייתה לפטיריסה אובססיה לדת ולמריה הקדושה, אך היא תמיד תיפקדה ושמרה על עצמה. בסופו של דבר, המחלה הנפשית ממנה סבלה פטריסיה החריפה והיא פוטרה מעבודתה ב-1984, והחלה לשוטט ברחוב.

פטריסיה קופטה בצעירותה
פטריסיה קופטה בצעירותה

לטענת המשטרה, ההפרעות הנפשיות מהן סבלה הן הסיבה שהיעלמותה לא נחקרה לעומק. בנוסף, בני משפחה רבים סיפרו שהיא אמרה להם שהיא עומדת לעזוב את עיר מגוריה רוס כי היא מפחדת מאשפוז כפוי. לעומת זאת, בעלה ביל מעולם לא הפסיק לחפש אחריה. הייתה לו תחושה שהיא נמצאת בפוארטו ריקו, כי פטריסיה הייתה מדברת על האקלים החם ששורר במדינה, והוא אפילו פרסם מודעת נעדרים בעיתון פוארטו ריקני.

הגילוי המפתיע על מקום המציאתה התאפשר לאחר שסוכן של האינטרפול ועובדת סוציאלית שעבדה בבית האבות פנו יחדיו אל משטרת עיירת רוס בפנסילבניה, שם התגוררה קופטה לפני שנעלמה. לאחר מכן, נלקחה מפטריסיה דגימת די.אן. איי שהוכיחה את הטענה בדבר זהותה.

"אין לכם מושג מה עברנו", סיכם ביל קופטה "באמת חשבנו שפטריסיה מתה, אנחנו מאושרים ולא יכולים לחכות לראות אותה".