מפוטין וביידן - ועד פול מקרטני: ברכות החג מרחבי העולם

נשיא ארצות הברית בירך ב"חג שמח" ליהודים ברחבי העולם. נשיא רוסיה איחל "הצלחה, בריאות ופריחה" לכבוד החג. גם נשיא טורקיה ארדואן הצטרך לברכות וכן מנהיגים מכל העולם. בקבוצת הפוטבול יוסטון טקסנס איחלו במחווה מיוחדת

Zexnsu
שחקני קבוצת היוסטון טקסנס בברכת החג שלהם | צילום: הטוויטר של "יוסטון טקסנס"

לכבוד ערב חג הפסח, מנהיגים וידוענים מרחבי העולם איחלו היום (שישי) חג שמח לישראל וליהודים. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "פסח שמח לכל אלו שחוגגים באמריקה, ישראל ומסביב לעולם. שאלוהים יברך אתכם בתקופת זו של התחדשות, בחגיגת החירות הזו". בסוף הברכה הוסיף הנשיא בעברית "חג שמח".

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך וכתב כי הוא "מברך אתכם מכל הלב לרגל חג הפסח. הלוואי והחג יביא אושר, סבלנות ורווחה לבתיכם. אני מאחל לכם הצלחה, בריאות ופריחה".

Whatsapp Image 2022 03 11 At 1
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

מנהיג נוסף ששלח את ברכתו ליהודי ארצו הוא נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. בהודעתו הוא כתב: "אני מברך את אזרחינו היהודים לרגל פסח. מדינתנו, שבמשך מאות שנים היוותה דוגמה נפלאה לדו-קיום בין אמונות ותרבויות שבו שורר שלום, ממשיכה להיות ארץ של שלום וביטחון".

קבוצת הפוטבול יוסטון טקסנס איחלו בחשבונם הרשמי "פסח שמח לכל מי שחוגג" והוסיפו מחווה בדמות תמונת שחקני הקבוצה עם מצות במקום כדור.

Zexnsu
שחקני קבוצת היוסטון טקסנס בברכת החג שלהם | צילום: הטוויטר של ''יוסטון טקסנס''

בנוסף אליהם, גם הזמר פול מקרטני, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה ואפילו ראש ממשלת גיאורגיה איראקלי ר'אריבאשווילי שלח את ברכתו.