בפריז מציבים יעד חדש אחרי השריפה בקתדרלה: 100 מיליון תיירים

האש שכילתה חלקים גדולים בנוטרדאם, מחאות האפודים הצהובים והאנטישמיות, לא עוצרים את התיירים - להיפך, הם ממשיכים להגיע בהמוניהם מאירופה, אסיה וגם מישראל. "זו עיר של אהבה"

זמן צפייה: 02:23

פריז היא היעד מספר אחת בעולם לתיירים, ושוברת את השיאים של עצמה בכמות המבקרים דווקא בשנה שבה קיבלה מכה משמעותית - שריפת קתדרלת נוטרדאם. כעת, היא מציבה יעד חדש - מאה מיליון תיירים בשנת 2020.

כ-90 מיליון מבקרים הגיעו לצרפת במהלך השנה שעברה ואירועים כמו השריפה של אחד מאתרי התיירות המוכרים ביותר בעיר, עלייה במקרי האנטישמיות המתועדים או אפילו מחאות האפודים הצהובים האלימות, לא עצרו את זרם המבקרים הבלתי פוסק. לאלי, תיירת מתאילנד, הסבירה על התופעה: "זו עיר של אהבה. לכן, לדעתי, אנשים רוצים להגיע אליה באופן כללי".

עמית רופא, מדריך סיורים בפריז
עמית רופא, מדריך סיורים בפריז | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משטרת פריז: הגורם הסביר ביותר לשריפה בנוטרדאם – קצר חשמלי

ללא ציוד בטיחות: גבר טיפס על מגדל אייפל – והתבצר • צפו

צרפת: ראש עיר הציע 2,000 יורו לפענוח כתב סתרים על סלע

מספר הטיסות מישראל לפריז גדל בשנה החולפת ב-13%, והעלייה הגדולה ביותר של כמות התיירים נרשמת מצד המבקרים מאסיה – קפיצה של שמונה אחוזים ביחס ל-2017. רובם המכריע של התיירים בעיר, הם עדיין אירופים. ההכנסות מענף התיירות הפורה בצרפת עומדות על 56 מיליארד אירו בשנה. בעיר האורות ישנם כמובן מונומנטים כמו המונה ליזה ובזיליקת הלב הקודש - אך הם לא הסיבות היחידות לביקור: "אנשים מחפשים מתכון חדש, קינוח חדש והזדמנות צילום לאינסטגרם - פריז וצרפת מספקות את זה", הסביר עמית רופא, מדריך סיורים בפריז.

אתמול, כזכור, נסגר מגדל אייפל שבעיר למבקרים, לאחר שאדם טיפס עליו מהקומה השנייה והתבצר בו. המשטרה הצליחה ליצור עמו קשר אחרי זמן קצר, אך הוא נתפס רק לאחר שמונה שעות. הוא נלקח על ידי השוטרים המקומיים, שינסו לברר את המניע לפעולה המסוכנת. הוא תועד שללא ציוד מיגון ובטיחות, באחת הפינות החיצוניות של המבנה - שגובהו יותר מ-300 מטרים.

אדם התבצר על מגדל אייפל בפריז
אדם התבצר על מגדל אייפל בפריז

זו אינה הפעם הראשונה שבני אדם מטפסים על האתר ההיסטורי וגורמים לסגירתו. ב-2017 טיפס עליו אדם שניסה להתאבד, שנתיים קודם לכן, טיפסו שלושה אנשים וכך גם ב-2013. שלוש שנים קודם לכן, הוא נסגר מסיבות ביטחוניות.

נדמה שדבר, כולל השריפה בקתדרלת נוטרדם, מחאות אלימות ועלייה במקרי האנטישמיות, לא יימנעו מאנשים מלבקר בעיר האהבה המפורסמת שבצרפת. כעת החליטה ממשלת צרפת לפעול להגדלת מספר המטיילים