"אף אחד לא מוגן": מכת הפשפשים שמטרידה את תושבי פריז

על רקע עלייה משמעותית במספר התלונות אודות חרקים מוצצי דם בבירה הצרפתית, הממשלה מבטיחה לנקוט צעדים לטיפול בבעיה המטרידה. מומחים מזהירים: "אנו עדים ליותר ויותר פריטים של פשפשים העמידים לרעלים נגד חרקים - אין פתרון קסם שמאפשר להיפטר מהם"

פריז ופשפש
פריז ופשפש | צילום: רויטרס

ממשלת צרפת הבטיחה לתושבי פריז כי היא מתכננת לבצע מהלכים משמעותיים נגד פשפשים, לאחר שהעיר "הוצפה" בחרקים מוצצי דם. על פי דיווח ב-CNN שפורסם היום (שבת), שר התחבורה הצרפתי, קלמנט בון, התייחס בעצמו לבעיה והודיע כי יקיים ישיבה שבה ידון על פעולות אפשריות להתמודדות עם הבעיה.

התייחסותו של השר למטרד מגיעה בעקבות דרישות שהועלו לאחרונה מצד גורמים רשמיים בעיריית פריז, שהודו כי הם נזקקים לסיוע מצד המדינה. בשבועות האחרונים תושבי פריז תיעדו להקות גדולות של פשפשים בתחבורה הציבורית, בבתי קולנוע ובמקומות נוספים.

סגן ראש העיר של פריז עמנואל גרגורי כינה את המטרד "מגפה", ואמר בריאיון טלוויזיוני: "אף אחד לא מוגן. כולם עלולים להיעקץ על ידי פשפשים ברחבי העיר ואף לשאת אותם עליהם לביתם הפרטי מבלי לדעת".

שר התחבורה של צרפת קלמנט בון
פשפשים גם בתחבורה הציבורית. שר התחבורה של צרפת קלמנט בון | צילום: רויטרס

לפני כשלוש שנים, פתחה הממשלה הצרפתית במבצע להתמודדות עם בעיית הפשפשים בפריז - במסגרתו היא הקימה קו חם לדיווח על החרקים ואתר אינטרנט יעודי שכלל מידע שימושי להתמודדות עם עקיצות. על אף המאמצים שנעשו, לטענתו של גרגורי: "3.6 מיליון בני אדם נכנסים לפריז בכל יום, והם עשויים להחמיר את הבעיה. הפשפשים לא עוצרים בגבולות העיר שלנו".

מומחה ממנגנון הבריאות הצרפתי התייחס גם הוא לבעיה וטען כי מכת הפשפשים בבירה היא "תופעה שמתהווה בצרפת וכמעט בכל מקום בעולם". גורמים בריאותיים אחרים סיפרו כי הבעיה נובעת ממעבר של אנשים ממקום למקום - כגון תיירים העשויים ללון במלון לזמן קצר ולאחר מכן לקחת איתם פשפשים במזוודה למקום אחר. לטענת הגורמים, בעיית הפשפשים מחריפה מכיוון שהם עמידים יחסית לקוטלי חרקים.

"אנו עדים ליותר ויותר פריטים של פשפשים העמידים לרעלים נגד חרקים, כך שאין פתרון קסם שמאפשר להיפטר מהם", הזהירו גורמי בריאות רשמיים בצרפת.

מדביר נגד פשפשים בדירה בפריז
מדביר נגד פשפשים בדירה בפריז | צילום: רויטרס

המטרד תופס את פריז בעת בה היא נערכת לאירוח המשחקים האולימפיים בשנה הבאה. עם זאת, גורמים רשמיים בצרפת אומרים כי הם אינם מודאגים וכי הפשפשים לא מהווים איום על קיום המשחקים בבירתם. "פשפשים היו קיימים לפני כן והם יתקיימו גם לאחר מכן", אמר גרגורי - שאף ציין כי ההכנה למשחקים עשויה להוות הזדמנות טובה לשיתוף פעולה בין כל הרשויות כנגד הבעיה שפוגעת בתושבי פריז.