רצח פוליטי באקוודור: מועמד לנשיאות נורה למוות בעצרת בחירות

פרננדו וילאוויסנסיו נורה למוות באירוע קמפיין בבירה קיטו, הנשיא גיירמו לאסו אישר את שאירע וכתב: "אני מזועזע מהרצח, שולח תנחומים לאשתו ובנותיו. אני נשבע שהפשע הזה לא יעבור ללא עונש". שישה נעצרו בחשד למעורבות וכנופייה בשם "לוס לובוס" לקחה אחריות על ההתנקשות | צפו בתיעוד

זמן צפייה: 02:45

רצח פוליטי באקוודור: פרננדו וילאוויסנסיו (59), אחד משמונת המועמדים לנשיאות אקוודור, נורה למוות בלילה (חמישי) באירוע קמפיין בחירות בבירה קיטו. שישה נעצרו בחשד למעורבות. בסרטונים שתיעדו את הרצח נראה וילאוויסנסיו יוצא מהאירוע תחת אבטחה כבדה, נכנס למשאית לבנה - כשלפתע נשמעות יריות.

נשיא אקוודור גיירמו לאסו אישר בציוץ בחשבונו בטוויטר את שאירע, וכתב: "אני מזועזע מהרצח של וילאוויסנסיו. אני שולח תנחומים לאשתו ובנותיו. אני נשבע שהפשע הזה לא יעבור ללא עונש".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308100733' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ההתנקשות' poster='' kid='1_je98jtx9' duration='15']

הנשיא העלה סברה שלפיה משפחות פשע עומדות מאחורי ההתנקשות. "המאפיה הלכה רחוק מדי, אבל היא תרגיש את נחת זרועו של החוק", הוא הוסיף. כמה שעות לאחר ההתנקשות מיליציה אקוודורית חמושה בשם "לוס לובוס" לקחה אחריות על ההתנקשות בסרטון שפרסמה ברשת החברתית.

זירת הרצח בקיטו, אקוודור
זירת הרצח בקיטו, אקוודור | צילום: רויטרס
נשיא אקוודור גיירמו לאסו
נשיא אקוודור גיירמו לאסו | צילום: רויטרס

וילאוויסנסיו היה כאמור אחד משמונת המועמדים בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות אקוודור, שצפוי להתקיים ב-20 באוגוסט. לפי סקרים אחרונים שנעשו במדינה, הוא דורג במקום החמישי עם 7.5% מהקולות.