מל"ט אוקראיני פגע במיכלי דלק; שריפה פרצה בנמל תעופה בקרים

השריפה פרצה בשדה התעופה סבסטופול שבחצי האי, וצוותי כיבוי רוסים השתלטו על האש. ממוסקבה נמסר כי לא אותרו נפגעים. בתוך כך, אמש נהרגו לפחות 23 בני אדם, מתוכם ארבעה ילדים, בעקבות מתקפת טילים רוסית על שלושה בנייני דירות בעיר אומן

שריפה בקרים
שריפה בקרים | צילום: רויטרס

שריפת ענק פרצה היום (שבת) בנמל התעופה סבסטופול שבחצי האי קרים, ככל הנראה בעקבות פגיעת מל"ט אוקראיני במיכלי דלק שהיו באזור. על-פי סוכנות הידיעות "רויטרס", המושל שהוצב במוסקבה, מיכאיל רזבוז'ייב, כתב בחשבון הטלגרם שלו כי אף אחד לא נפגע מהפיצוץ.

נמל התעופה סבסטופול, שנמצא בחצי האי אותו סיפחה רוסיה בשנת 2014, ספג מתקפות אוויריות רבות מאז הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה בחודש פברואר בשנה שעברה. בכירים רוסים האשימו את האוקראיניים בהתקפה, שבינתיים לא נטלו את האחריות לאירוע.

השריפה נמצאת בשליטה של כוחות כיבוי רוסים, אך בעקבות כמות הדלק הגדולה ייקח זמן לכבות את האש באופן סופי. בצילומי וידאו שהועלו מהמקום לרשתות החברתיות נראות להבות גדולות ועשן סמיך שעולה לשמיים.

שריפה בקרים
שריפה בקרים | צילום: רויטרס

בתוך כך, אמש רוסיה ביצעה תקיפה קטלנית נגד אזרחים אוקראיינים, והרגה לפחות 23 בני אדם במתקפת טילים בעיר אומן. המתקפה כללה מטח טילים ארוכי טווח ששוגרו מכלי טיס רוסיים באזור הים הכספי, כשלפי הצבא האוקראיני כ-21 מתוך 23 הטילים שנורו - ייורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית.

שתי רקטות שנחתו באומן פגעו בשלושה בנייני מגורים רבי קומות. שר הפנים האוקראיני איהור קלימנקו טען שהיו 46 דירות בתוך אחד מהבניינים שהותקפו, וכי 27 מהן נהרסו כליל. לפחות ארבעה ילדים נמצאים בין ההרוגים בעיר, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען בחשבון הטוויטר שלו כי לא ניתן לזהות שניים מהם, והוסיף שגורל ההורים אינו ידוע. מהרשויות במדינה נמסר כי עוד 18 בני אדם נהרגו בהתקפה בעיר.

הפגיעה באומן, אליה נוהגים להגיע עשרות אלפי יהודים במהלך ראש השנה, גרמה ככל הנראה למספר הנפגעים הגבוה ביותר מאז פגיעת טיל בבניין מגורים בדניפרו. עדי ראייה סיפרו כי שמעו צרחות של נשים וילדים כשהגיעו למקום זמן קצר לאחר הפגיעה.