חבר מושבעים בארה"ב: טראמפ תקף מינית עיתונאית

העיתונאית אליזבת ג'ין קרול טענה כי נשיא ארה"ב לשעבר אנס אותה בחנות באמצע שנות ה-90 . היום הכריע חבר מושבעים בניו יורק כי טראמפ אכן תקף אותה מינית - אך לא הרשיע אותו בסעיף של אונס. הוא יפצה אותה בחמישה מיליון דולר

טראמפ בתוך בית המשפט
טראמפ בתוך בית המשפט | צילום: רויטרס

חבר מושבעים בבית משפט בניו יורק קבע הערב (שלישי) כי דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארצות הברית, תקף מינית את העיתונאית אליזבת ג'ין קרול - אך לא אנס אותה. המושבעים קבעו כי טראמפ יפצה אותה בסכום של חמישה מיליון דולר. אחרי פסק הדין אמר טראמפ: "בושה".

ג'ין קרול, כותבת טור עצות במגזין האופנה "אל", טענה בספרה כי טראמפ אנס אותה בחדר הלבשה של בית הכלבו המפורסם "ברגדורף" באמצע שנות ה-90.  לדבריה, היא נתקלה בנשיא לשעבר באחד הימים - שהיה אז איש עסקים מצליח. הוא זיהה אותה ככותבת הטורים המפורסמת וביקש ממנה לעזור לו לקנות הלבשה תחתונה לאישה לא ידועה. קרול, אז בת 52, נענתה לבקשתו והלכה עכשיו למחלקת ההלבשה התחתונה. משהגיעו לשם, היא טוענת, חילופי הדברים הפכו אלימים.

"ברגע שדלת חדר ההלבשה נסגרה, הוא זינק עלי, דחף אותי כנגד הקיר וגרם לי לחבוט את ראשי בעוצמה כשהוא מניח את פיו על פי. הייתי כה המומה אך דחפתי אותו אחורה והתחלתי לצחוק עליו. הוא אחז בזרועותיי ודחף אותי שוב כנגד הקיר. בעודי מבינה עד כמה הוא גדול, הוא מקבע אותי במקומי עם כתפו, דוחף את ידי מתחת לשמלה שלי ומוריד לי את הגרביונים" תיארה.

אליזבת' ג'ין קרול, טוענת שטראמפ אנס אותה
אליזבת' ג'ין קרול, טוענת שטראמפ אנס אותה | צילום: טוויטר

"אני המומה ממה שאני הולכת לכתוב: אני ממשיכה לצחוק. ברגע הבא, כשהוא עדיין לבוש במלתחה עסקית שלמה – חולצה, עניבה, ז'קט חליפה, מעיל – הוא פותח את רוכסן המכנסיים כשהוא דוחף אצבעות סביב איבריי המוצנעים, דוחף את איברו לתוכי – לחצי הדרך או עד הסוף, אני לא בטוחה". קרול ממשיכה ומתארת "מאבק אימתני" לפני שהצליחה בסופו של דבר "לדחוף אותו החוצה" ולהימלט מבית הכלבו.

בתגובה לדברים, אמר אז טראמפ: "מעולם לא פגשתי את האישה הזו. היא מנסה כעת למכור ספר חדש - וזה מעיד על המניע שלה. הספר צריך להימכר תחת קטגוריית 'ספרות בדיונית'". עוד טען טראמפ כי קרול ו"ניו יורק מגזין" עובדים בשיתוף פעולה עם המפלגה הדמוקרטית, והאשים את ההוצאה לאור ב"הפצת פייק ניוז". "בושה לכל מי שממציא סיפורים שקריים על תקיפה במטרה להתפרסם, למכור ספר או לקדם אג'נדה פוליטית", הוסיף.

טראמפ משיק את קמפיין הבחירות ל-2020 בעצרת בפלורידה | צילום: רויטרס

עם זאת, מיד לאחר התקרית סיפרה קרול לשני חברים על התקיפה. שניהם אימתו בפני "ניו יורק מגזין" כי הם זוכרים את האירוע. קרול כתבה כי לא חשפה את הסיפור קודם לכן, משום ש"קבלת איומים במוות, רדיפה עד שאאלץ לעזוב את ביתי, שיזלזלו בי ויכפישו אותי – כמו 15 הנשים האחרות שחשפו איך הגבר הזה חפן, הטריד, הקטין, חילל ותקף אותן – רק כדי לראות אותו מסובב את הסיפור, מכחיש, מאיים ותוקף אותן, לא נשמע כמו משהו כיף".