אחרי 23 שנים בכלא: בוטלו האישומים נגד עדנאן סעיד שהורשע ברצח

התביעה בארצות הברית החליטה לזכות את עדנאן סעיד בן ה-41 מאשמת רצח בת זוגו, לאחר שבדיקת DNA חדשנית שללה קשר בינו לבין הרצח. "סוף סוף הוא יוכל לחיות כאדם חופשי" אמרה עורכת דינו. בשנת 2014 עמד סעיד במרכזה של סדרת פודקאסט שהטילה ספק בהרשעתו

עדנאן סעיד
עדנאן סעיד | צילום: רויטרס

התביעה בארצות הברית הודיעה אתמול (שלישי) על ביטול כל סעיפי האישום נגד עדנאן סעיד, שהורשע ברצח חברתו הי מין-לי וריצה ריצה 23 שנות מאסר בשל כך. כך דווח ב-"BBC" הבריטי. בחודש שעבר השתחרר סעיד בן ה-41 מהכלא בבולטימור שבמרילנד למעצר בית לאחר בקשת ההגנה לביצוע בדיקת DNA לבגדיה של הקורבן, שלא התאפשרה קודם לכן.

לאחר שזוכה, עורכת דינו של סעיד, אריקה סוטר, אמרה: "סוף כל סוף עדנאן סעיד יכול לחיות כאדם חופשי. הוא חף מפשע, ואיבד 23 שנים מחייו בריצוי מאסר בגין פשע שלא ביצע". במסיבת עיתונאים אמרה הפרקליטה הראשית של בולטימור, מרילין מוסבי, כי ביטול האישומים של סעיד הוא סופי, ושלא ניתן יהיה להאשים אותו ברצח בשנית. עוד הוסיפה: "היום הצדק נעשה".

עדנאן סעיד יוצא מבית המשפט
עדנאן סעיד יוצא מבית המשפט | צילום: רויטרס

כאמור, שחרורו של סעיד התאפשר בעקבות ביצוע בדיקת DNA חדשנית שלא הייתה אפשרית במהלך החקירה הראשונית. במסגרת הבדיקה נלקחו דגימות מבגדיה ומנעליה של מין-לי, והתגלה כי אף אחת מהן אינה תואמת ל-DNA של סעיד. בעקבות תוצאות הבדיקה, התביעה החליטה לוותר על האפשרות למשפט חוזר, ובחרה לזכות את סעיד.

בשנת 2014 עמד סעיד במרכזה של סדרת פודקאסט בשם "סיריאל", שמטרתה הייתה לבדוק את מקרה הרצח ולהטיל ספק בהרשעתו. הסדרה גרפה כמות גבוהה של צופים והביאה לעניין ציבורי במקרה, והביאה לסדרה נוספת ברשת הטלוויזיה "HBO", בשם "התיק נגד עדנאן סעיד", שבאה גם היא לחקור את מקרה הרצח.