פוטין: "מארגני המרד הצבאי יועמדו לדין"

אחרי ש"כוח ואגנר" דהר במהלך סוף השבוע אל עבר מוסקבה והצליח להחליץ את המנהיג הרוסי, ולדימיר פוטין נעמד מול המצלמות וטען כי "הניסיונות לסחיטה נכשלו" והודה למפקדי הכוח על כך שמנעו שפיכות דמים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום מיוחד

ולדימיר פוטין נשא הלילה (שני) נאום מיוחד לאומה - אחרי ניסיון המרד הצבאי בסוף השבוע שהונהג על ידי יבגני פריגוז'ין, שעומד בראש "כוח ואגנר". פוטין ניסה להרגיע את הרוחות לאחר הבהלה הגדולה ששררה ברוסיה לאור הדהירה של הכוח המורד אל עבר הבירה הרוסית ואמר: "כל ניסיונות הסחיטה והמרד ייכשלו. רוב אנשי 'כוח ואגנר' הם פטריוטים גדולים. אנחנו נביא את מארגני המרד לדין על מעשי הבגידה שלהם. אני רוצה להודות למפקדים ולחיילים מ'כוח ואגנר', על כך שהגיעו איתנו להפסקת אש ויחד מנענו שפיכות דמים".

ההכנות ברוסיה להגעת כוח ואגנר לפני הפסקת האש
ההכנות ברוסיה להגעת כוח ואגנר לפני הפסקת האש

המרד הצבאי ברוסיה הביא את כל העולם למעקב קרוב אחר יבגני פריגוז'ין, העומד בראש הארגון הצבאי הפרטי, והנהיג את המהלכים נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעל פי דיווחים עזב את מוסקבה ליעד לא ידוע, דבר שכמובן הקרמלין הכחיש בתוקף. בהסכם הפסקת האש שהושג עם כוח ואגנר, פריגוז'ין יעבור לבלארוס וכל התלונות כנגדו יימחקו, בנוסף לחנינות שיוצעו לאנשיו אם יכבדו את הפסקת האש ויניחו את נשקם.

Whatsapp Image 2023 05 25 At 1
יבגני פריגוז'ין | צילום: רויטרס

מפקד 'כוח ואגנר' שיחרר היום הקלטה בת 11 דקות בה פרס את האירועים הרבים שהתרחשו במהלך הסופ"ש, והצהיר כי "ב-1 ביולי 'כוח ואגנר' יפורק מנשקו, לאחר שהגיע להישגים משמעותיים במלחמה מול האוקראינים".