אחרי סירוב טראמפ להשתתף: בוטל עימות הבחירות השני מול ביידן

בעקבות הודעת הנשיא כי לא יתעמת באופן מקוון עם יריבו הדמוקרטי, ועדת העימותים הנשיאותית הודיעה כי העימות הבא והאחרון יתקיים ב-22 באוקטובר. טראמפ צפוי לקיים אירוע בחירות כבר בשני

זמן צפייה: 03:26

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020: ועדת העימותים הנשיאותית הודיעה בלילה (שישי) כי עימות הבחירות השני במספר בין שני המועמדים, הנשיא דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, שאמור היה להתקיים ב-15 באוקטובר – לא יתקיים. הסיבה לכך היא שטראמפ הודיע על סירובו להשתתף בו, כיוון שהוחלט שיהיה מקוון. העימות השלישי והאחרון ב-22 באוקטובר צפוי להתקיים כמתוכנן.

כבר ביום חמישי הודיע טראמפ כי אין בכוונתו להשתתף בעימות הנשיאותי הבא שיתקיים בינו לבין ביידן, זאת משום שהעימות צפוי להתקיים במתכונת וירטואלית בשל הידבקותו של טראמפ בקורונה. "לא אבזבז את הזמן שלי בעימות אישי, כשאני יושב מאחורי מחשב. זה מגוחך. אני חושב שאני מספיק בריא כדי לקיים עצרת בחירות", אמר טראמפ בריאיון לרשת "פוקס", והוסיף כי לתחושותיו "לא מקובל לעשות את העימות בצורה וירטואלית".

בשל הודעת טראמפ העימות כאמור בוטל, ובוועדת העימותים הנשיאותית טענו בהצהרה רשמית כי "שני הקמפיינים, של טראמפ ושל ביידן, כבר קבעו תוכניות חלופיות לתאריך המתוכנן של העימות השני ב-15 באוקטובר", וכי "הוועדה תתמקד בהכנות לקראת העימות האחרון ב-22 באוקטובר". העימות הזה צפוי להתקיים בנאשוויל, טנסי.

עימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ
בוטל העימות השני. העימות הקודם בין ביידן לטראמפ | צילום: רויטרס

הודעת וועדת העימותים הגיע מעט אחרי הודעותיו של טראמפ על המשך אירועי הקמפיין, למרות שלא ברור כלל שהחלים לחלוטין מהנגיף, ועבר את השלב שבו הוא מידבק. כבר הערב צפוי הנשיא לשאת נאום ממרפסת הבית הלבן, וביום שני, כך מסר, הוא יקיים עצרת בחירות בפלורידה, הראשונה מאז נדבק.

מי שמותח ביקורת חריפה על התנהלות הנשיא ואנשי הבית הלבן ביחס לקורונה הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה הבית הלבן למאבק בקורונה. פאוצ'י, שלא הופיע באירועים ובתדרוכים רשמיים כבר תקופה ארוכה בשל המתיחות עם הנשיא, כינה את אתמול את אירוע הכרזת מועמדת טראמפ לבית המשפט העליון שנערך בבית הלבן "מפיץ על", כינויו של אדם מידבק באופן חריג.

"הנתונים מדברים בעד עצמם", אמר פאוצ'י, "בסיטואציה הזאת אנשים רבים התגודדו ללא שמירת מרחק וללא עטיית מסכות". יש לציין שהאירוע, שבו השתתפו בין היתר טראמפ ומלניה שאובחנו חיוביים לאחר מכן, נחשב למוקד הדבקה של עשרות אנשי הבית הלבן, כולל סנאטורים, עיתונאים, ובכירים נוספים.