"טראמפ אישר לשלם 2 מיליון דולרים עבור טיפול בסטודנט ששוחרר"

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי פיונגיאנג דרשה לכסות את תשלום ההוצאות הרפואיות של אוטו וורמבייר, שהוחזר לארה"ב במצב של מוות קליני ומת כעבור כמה ימים. ע"פ הדיווח, הנשיא האמריקני אישר זאת

זמן צפייה: 00:54

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אישר לשלם שני מיליון דולרים עבור ההוצאות הרפואיות של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני שהוחזר למדינתו בשנת 2017 מקוריאה הצפונית במצב של מוות קליני - כך דווח אמש (חמישי) ב"וושינגטון פוסט".

ע"פ הדיווח, קוריאה הצפונית העבירה את דרישת התשלום לשליח המיוחד של ארה"ב באותה תקופה, ג'וזף יון, כמה שעות לפני שוורמבייר הוטס בחזרה לארה"ב.

כתבות נוספות בחדשות 13:

פסגה היסטורית: פוטין וקים נפגשו ברוסיה

דיווח: קוריאה הצפונית נערכת לשיגור טיל; טראמפ: "אהיה מאוכזב"

"נדון ביחסים בינינו": קים הגיע לרוסיה לקראת פגישתו עם פוטין

קים ז'ונג און וולדימיר פוטין
קים ז'ונג און וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

לטענת גורמים המעורים בנושא, בעת החתימה על הסכם שחרורו של וורמבייר התחייבה ארצות הברית לשלם את הוצאותיו הרפואיות, אך עד כה החוב לא הוסדר. מקור מסר לרשת CNN כי פיונגיאנג לא העלתה עד כה את דרישת התשלום, בשל הרצון להוריד את העוינות בין שתי המדינות. הדיווח על בקשת התשלום מגיעה ברקע המתיחות הגוברת לאחר כישלון פסגת האנוי.

דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה בתגובה: "אנחנו לא מגיבים בנושאי משא ומתן לשחרור שבויים, זוהי הסיבה בגללה פעלנו בהצלחה לאורך כהונת טראמפ".

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התייחס לנושא באירוע שהתקיים בחודש שעבר ובו נכחה משפחת וורמבייר. "כל כסף שנעביר לארגון טרור או משטר תומך טרור ישמש לפגוע באנשינו", אמר. "אנחנו לא יכולים לקבל את הסיכון הזה, ואתם לא הייתם מבקשים מאיתנו לעשות זאת".

הוריו של אוטו וורמבייר
הוריו של אוטו וורמבייר | צילום: רויטרס

כאמור, ביוני 2017 שוחרר מהכלא הצפון קוריאני אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני בן 22 מאוהיו שנשפט ל-15 שנות מאסר ועבודות פרך. כמה ימים לאחר ששב לארה"ב הלך לעולמו. הוריו של וורמבייר טענו כי בנם "שרוי בתרדמת". רשת CNN דיווחה כי הסטודנט המשוחרר שרוי בקומה מאז מארס 2016, ומצבו הבריאותי ירוד.

וורמבייר נעצר בינואר 2016 בטענה כי נשלח כמרגל מטעם הממשל האמריקני. הוא נשלח למאסר חודשים לאחר מכן, באשמה שגנב שלט תעמולה ממלון בו שהה. "זו הייתה ההחלטה הנוראית ביותר בחיי, אני רק אנושי", אמר וורמבייר בעת משפטו, כשהתחנן על חייו.