"חשבתי שאני עומד למות": גבר הותקף ע"י 20 לוטרות בסינגפור

גרהם ג'ורג' ספנסר מבריטניה נרדף וננשך על ידי משפחת היונקים המימיים כשטייל בגנים הבוטניים במדינה האסייתית וניצל בעזרת חברו. "אם הוא לא היה שם - לא הייתי כאן"

לוטרה
לוטרה | צילום: רויטרס

גרהם ג'ורג' ספנסר, אזרח בריטי המתגורר בסינגפור, סיפר לעיתון השבוע "סטירטס טיימס" שהוא נרדף, הותקף וננשך על ידי משפחת לוטרות בזמן שיצא לטיול מוקדם בבוקר בגנים הבוטניים בסינגפור. ספנסר אמר שהוא התקרב לכניסה לגנים לפני כעשרה ימים והבחין בכ-20 לוטרות שחוצות את השביל שלפניו.

היונקים המימיים נעו תחילה בשקט לדבריו, אך "השתגעו" לאחר שאדם אחר רץ לעברם. הרץ הצליח להתחמק מהחיות, אך ספנסר לא - לדבריו, הן זינקו לעברו, נשכו את קרסוליו, רגליו וישבנו וגרמו לו ליפול. "חשבתי שאני עומד למות, שהן הולכות להרוג אותי", הוסיף.

חברו של ספנסר, שהיה במרחק קצר ממנו, רץ לכיוונו וצעק במטרה להפחיד את הלוטרות ולהרחיקן. "ננשכתי 26 פעמים ב-10 שניות. אם החבר שלי לא היה שם, אני לא חושב שעדיין הייתי כאן. הייתי מת", אמר.

השניים המשיכו וסיפרו כי הם רצו לעבר מרכז מבקרים, כשהלוטרות עדיין רודפות אחריהם. לאחר שהצוות במרכז טיפל בחלק מהפצעים, ספנסר הגיע באופן עצמאי לבית החולים גלניגלס הסמוך, שם ניתנו לו זריקות טטנוס וכדורי אנטיביוטיקה.

למרות שלוטרות הנהר נראות עדינות, הן נודעו בתקיפת אנשים בעבר. בחודש מאי האחרון, דווח על גבר בן 77 שננשך ברגלו על ידי לוטרה בזמן שהתאמן ליד נהר קלאנג בסינגפור. תושבי העיר נאנקורג' שבאלסקה, התעמתו עם להקת לוטרות תוקפניות לפני כשלושה חודשים.

מועצת הפארקים הלאומיים של סינגפור פרסמה דרכי פעולה במקרה של מפגש עם לוטרה. "אין לגעת, לרדוף או לכתר את הלוטרות. התבוננו בהם מרחוק. התקרבות ללוטרות עלולה להפחיד אותן", נכתב.