"העלבנו אומה שלמה": המשבר מול ניו זילנד שגרם גן חיות במיאמי

בעקבות טיפול לא נכון בציפור הלאומית של ניו זילנד, גן חיות במיאמי ספג ביקורת רבה ואף התערבות מצד ראש ממשלת ניו זילנד - שדרש לתקן את העוול שנעשה לציפור. גן החיות לקח אחריות והתנצל בפומבי: "עשינו טעות ענקית, אנחנו מתנצלים בפני כל תושבי האי"

ציפור הקיווי
ציפור הקיוי | צילום: גן החיות של מיאמי

גן חיות במיאמי נדרש להתנצל היום (רביעי) בעקבות טיפול שגוי בציפור הלאומית של ניו זילנד, ציפור הקיווי, אחר שהתקבלו מעל ל-9000 תלונות בנושא. הציפור היא חיה לילית, וגן החיות פרסם סרטון בה נראים אורחי גן החיות מלטפים את הציפור באור יום מלא, מה שגרם להתרעמות במדינה השוכנת על האי ומתגאה במיוחד בציפור כאחד מהסמלים הלאומיים שלה.

ההד הציבורי שנוצר החל בעקבות החלטת גן החיות לייצר "מפגש" בין בני אדם לציפור הקרויה 'פאורה' ובתמורה ל-25 דולרים לאדם ניתן לגשת לציפור, ללטף אותה ולהצטלם איתה. לאחר שמספר סרטוני וידאו הועלו לרשתות החברתיות בהם נראית הציפור מוקפת בבני אדם תחת נורות פלורסנט עוצמתיות, הסיפור התפוצץ וניו זילנדים רבים דרשו בשלום הציפור ותיקון העוול שנעשה לה.

היום כאמור פרסם דובר גן החיות התנצלות פומבית בה נאמר: "עשינו טעות ענקית. רואים שקיווים (כינוי לתושבי ניו זילנד) מתגאים במיוחד בסמל הלאומי שלהם, במיוחד כשהם מתגוררים מחוץ לאי. ברגע שהגיעו התלונות ניגשתי למנהל גן החיות ואמרתי לו שנעשתה טעות, והעלבנו אומה שלמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305241150' autoplay='0' credit='' desc='ציפור הקיווי' poster='' kid='1_i4l2tv8c' duration='30']

לאחר שאזרחי ניו זילנד יצאו להגנת הציפור האהובה עליהם, מי שהתערב במתרחש היה ראש ממשלת ניו זילנד, כריס היפקינס, שאף שוחח עם שגריר ארצות הברית, ולאחר הודעת ההתנצלות מצד גן החיות אמר: "אני מעריך את גן החיות על הטיפול לאחר שהטעות הובנה, ומודה להם על כך. ההתערבות צד אנשינו מראה על חשיבותה של ציפור הקיווי לתושבי ניו זילנד".