הודו: בני זוג מכרו את התינוק שלהם כדי לקנות אייפון 14

שני בני זוג ממערב בנגל בהודו מכרו את תינוקם, בן הפחות משנה, במטרה לקנות אייפון 14 ולייצר סרטונים מטיול שעשו במדינה. המשטרה עצרה את האם, שהודתה במעשים, אך האב עדיין נמלט. גם האישה שקנתה את התינוק עומדת לדין פלילי בגין סחר בבני אדם

סמל של אפל בחנות בניו יורק (ארכיון)
הסמל של אפל בחנות בניו יורק (ארכיון) | צילום: רויטרס

זוג ממדינת מערב בנגל שבצפון-מזרח הודו מכרו את תינוקם בן ה-8 חודשים כדי לרכוש אייפון 14, על מנת שיוכלו ליצור סרטונים באינסטגרם תוך שהם מטיילים ברחבי בנגל, כך דווח היום (שני) ב"טיימס אוף אינדיה". משטרת מערב בנגל הצליחה לעצור את האם, שזוהתה בשם סאתי, אך האב, ג'יידב גוש, עדיין נמלט מהחוק, והרשויות מחפשות אחריו באופן פעיל.

המקרה הבלתי נתפס התגלה לאחר ששכנים מודאגים הבחינו בשינויים מוזרים בהתנהגותה של משפחת גוש: התינוק היה נעדר במשך ימים, אך ההורים לא הראו סימני דאגה או חרדה. בנוסף, רכישתם הפתאומית של אייפון 14, שעולה כמאה אלף רופי (כ-4,500 ש"ח), עוררה חשד בקרב השכנים לאור העובדה שהמשפחה סבלה מקשיים כלכליים.

האם הודתה בסופו של דבר שהיא ובעלה אכן מכרו את תינוקם כדי לרכוש את המכשיר, כנראה בשל יכולות הצילום הגבוהות שלו. בנוסף, נחשף כי לפני שניסה למכור את התינוק, האב ניסה למכור גם את בתו בת השבע. המשטרה הגישה תביעה נגד בני הזוג, וגם האישה שקנתה את התינוק עומדת לדין פלילי בגין סחר בבני אדם. החקירה עדיין נמשכת.

תצוגה של מכשיר אייפון 14 בחנות של אפל בסין (ארכיון)
תצוגה של מכשיר אייפון 14 בחנות של אפל בסין (ארכיון) | צילום: רויטרס

הסוגיה הנוגעת לסחר בבני אדם, במיוחד עם מעורבות ילדים, היא בעיית פשיעה הולכת וגוברת בהודו, והרשויות נוקטות במגוון פעולות על מנת להילחם בתופעה ולהגן על ילדים פגיעים מניצול.

למרבה הצער, אירוע זה אינו הראשון מסוגו בעולם. במקרים רבים הורים בחרו למכור את ילדיהם תמורת רווחים חומריים. כך למשל, בשנת 2016, זוג סיני מכרו את בתם בת ה-18 ימים, תמורת 3,530 דולר לרכישת אייפון.
בתקרית נוספת ממרץ השנה, אישה אוסטרלית הביעה את רצונה בבית המשפט להחליף את ילדה שטרם נולד באייפון.