ויקטור אורבן זכה בבחירות בהונגריה וכינה את זלנסקי "יריב"

ראש הממשלה הלאומני של הונגריה זכה לקדנציה הרביעית שלו בתפקיד, זאת לאחר שמפלגת הימין אותה מוביל "פידס" זכתה ל-53.1% מסך הקולות. גוש האופוזיציה בהונגריה זכה ל-35% מהקולות. "זה היה ניצחון גדול, הם יכולים לראות אותו מהירח - ובטח מבריסל"

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן
ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה הלאומני של הונגריה, ויקטור אורבן, זכה בבחירות הכלליות שהתקיימו אמש (ראשון) בהונגריה והוא צפוי לכהן בתפקידו קדנציה רביעית ברציפות. מפלגתו הימנית של אורבן, "פידס", זכתה לתמיכה של 53.1% מקולות המצביעים, כאשר גוש האופוזיציה במדינה זכה לתמיכה של 35%.

בנאום הניצחון ששלו, תקף אורבן את הבירוקרטים מבריסל ואת נשיא אוקראינה זלנסקי וכינה אותם "יריבים". עוד מדבריו של אורבן: "זה היה ניצחון גדול, הם יכולים לראות אותו מהירח, ובטח שהם יכולים לראות אותו מבריסל".

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה
ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה | צילום: רויטרס

הונגריה, שחולקת גבול משותף עם אוקראינה, קלטה עד כה כחצי-מיליון פליטים. אורבן מצדו טוען כי מדינתו עוזרת רק לתושבי אוקראינה, ולכן הוא מסרב לסייע צבאית לקייב, בטענה שהוא שומר על הונגריה מפני המלחמה. כידוע, זלנסקי מבקר בעקביות את אורבן בעקבות מדיניותו.

לאורבן בן ה-58 מערכת יחסים מורכבת עם האיחוד האירופי, שטוען מצדו כי מפלגתו של אורבן חותרת תחת המוסדות הדמוקרטיים של הונגריה. במהלך 12 שנותו בשלטון, שכתב אורבן את החוקה, מילא את בתי המשפט העליונים בבני בריתו ושינה את שיטת הבחירות במדינה כך שתעניק לו יתרון.