האומיקרון ממשיך להתפשט בעולם: התגלה ב-38 מדינות עד כה

ארגון הבריאות העולמי מסר כי טרם דווח על מוות כתוצאה מהזן החדש. מנגד, בבריטניה אובחנו 75 נדבקים חדשים בווריאנט, וגל הקורונה בגרמניה עשוי להגיע לשיאים חדשים בחגים. ראש קרן המטבע הבינלאומית: "הווריאנט עשוי להאט את ההתאוששות הכלכלית בעולם"

בית חולים בגרמניה בצל הקורונה
בית חולים בגרמניה בצל הקורונה | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי מסר אתמול (שישי) כי לא דווח עד כה על מקרי מוות כתוצאה מווריאנט האומיקרון - זאת על אף שהתגלה כבר בלא פחות מ-38 מדינות.

ארצות הברית ואוסטרליה הן המדינות האחרונות שאישרו זיהוי של האומיקרון בגבולותיהן. בבריטניה התגלו 75 מקרים חדשים של הווריאנט, וכעת הממלכה המאוחדת מזהירה שיש לפעול באופן מיידי כנגד ההתפשטות. לצד זאת, גל הקורונה בגרמניה עשוי להגיע לשיאים חדשים בחגים.

מספר מקרי האומיקרון שהתגלה בבריטניה עומד על 104 נדבקים בשמונה אזורים שונים באנגליה – ביניהם מככבים מזרח אנגליה ולונדון. בנוסף, נתגלו עוד 16 מקרים חדשים בסקוטלנד, שהביאו למספר כולל של 29 חולים בווריאנט.

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר אתמול, שייתכן שיחלפו שבועות עד שניתן יהיה לקבוע עד כמה הווריאנט החדש הוא מדבק, האם הוא גורם למחלה חמורה יותר ועד כמה יעילים הטיפולים והחיסונים נגדו. עם זאת, הווריאנט עשוי להאט את ההתאוששות הכלכלית בעולם, בדיוק כפי שעשה זן הדלתא – כך על פי דבריה של ראש קרן המטבע הבינלאומית, קריסטלינה ג'ורג'יבה.

קורונה בארצות הברית
קורונה בארצות הברית | צילום: רויטרס

אתמול התברר כי יותר ממחצית מאלה שנדבקו באומיקרון בבריטניה, חוסנו פעמיים. 12 איש מתוך 22 המקרים שזוהו, עד ה-30 בנובמבר, חוסנו במלואם. שני אנשים נוספים שנדבקו בווריאנט, קיבלו את המנה הראשונה של החיסון לפחות ארבעה שבועות קודם לכן.