ברקע ההכנות לחג המולד: האומיקרון מתפשט בעולם

בעוד שהרופאה שאיתרה את הווריאנט טוענת כי "אין צורך בפאניקה", בהולנד כבר אותרו 13 מקרי הדבקה בתושבים ששבו מדרום אפריקה, ומאמינים כי ישנם נוספים. באוסטרליה אותרו גם כן שני נדבקים

לונדון תחת הגבלות הקורונה
לונדון תחת הגבלות הקורונה | צילום: רויטרס

הרשויות בהולנד דיווחו היום (ראשון) כי 13 אנשים שהגיעו בטיסות מדרום אפריקה בשישי האחרון חיובים לזן האומיקרון של הקורונה, וכי הן מאמינות שישנם נדבקים נוספים בווריאנט. בסך הכל זוהו על שתי הטיסות האחרונות שנחתו בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם לפני הפסקת הטיסות מאפריקה 61 חולי קורונה, שהועברו מיידית לבידוד ובדיקותהם נשלחו לריצוף על מנת לזהות האם נדבקו בווריאנט החדש.

קורונה בהולנד
קורונה בהולנד | צילום: רויטרס

גם באוסטריה, שכזכור נמצאת בסגר מתחילת השבוע שעבר, דיווחו היום כי זוהה מקרה ראשון של זן האומיקרון במדינה בעיר טירול. מדובר במטייל שחזר מדרום אפריקה בשבוע שעבר ובדיקתו יצאה חיובית עם אינדקציה לזן החדש.

הבוקר אוסטרליה דיווחה גם היא על שני מקרים ראשונים של אומיקרון בניו סאות' ווילס, שניהם אצל שני מטיילים שחזרו בסוף השבוע מדרום יבשת אפריקה. שני המקרים א-סימפטומטיים ומחוסנים בשני חיסונים בתוקף, על פי הרשויות האוסטרליות.

קורונה באוסטרליה
קורונה באוסטרליה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הודיעו בבריטניה כי יזורז מבצע מתן מנות הדחף לבני 40, ונשקלת האפשרות למתן המנה השלישית גם לבני 18 ומעלה, על רקע התפשטות הזן החדש. זאת, על אף שמזכיר הבריאות בממלכה המאוחדת, סג'יד ג'וויד, אמר כי ייתכן שהחיסון יהיה יעיל פחות אל מול הווריאנט החדש, אך אומר לאזרחים שלעת עתה ימשיכו לתכנן את חגיגות חג המולד שלהם כרגיל.

על אף כי איתור הנגיף החדש עורר בהלה רבה בעולם, הרופאה הדרום אפריקנית, ד"ר אנג'ליק קוטזי, שגילתה את הווריאנט אומרת כי "אין צורך בפאניקה, מהתמונה הקלינית בדרום אפריקה, מוקד ההתפרצות, ניתן לראות כי מקרי התחלואה הם מתונים". עם זאת ציינה ד"ר קוטזי כי ייתכן שבעוד כשבועיים התמונה תהיה שונה.

People Queue Outside A Coronavirus Disease (covid 19) Vaccination Centre In Cape Town
קורונה בדרום אפריקה