מספר הנדבקים בדרום אפריקה זינק ל-8,000 ביום - רובם באומיקרון

בצל ההתפשטות של הזן החדש שהפך לדומיננטי במדינה, התחלואה הכפילה את עצמה לאחרונה מ-300 מקרים ליום לכמה אלפים. ארגון הבריאות העולמי: "נדע עד כמה מדבק הווריאנט בקרוב"

קורונה בדרום אפריקה
קורונה בדרום אפריקה | צילום: רויטרס

בדרום אפריקה דיווחו אתמול (רביעי) על זינוק משמעותי במספר המאומתים לקורונה במדינה. מקרי התחלואה שעמדו על על ממוצע שבועי של כ-300 מקרים ביום, הכפילו עצמם במהלך השבועות האחרונים. הממוצע שבועי עמד על כ-3,500 מקרים בשבוע החולף, שהכפילו עצמם תוך יום ל-8,561 מקרים אתמול. בנוסף מדווחות הרשויות הזן החדש הוא הזן הדוממינטי במדינה המהווה 74 אחוזים מהמקרים.

המכון הלאומי למחלות מדבקות של דרום אפריקה (NICD) אמר כי נתונים אפידמיולוגיים מוקדמים מצביעים על כך שהאומיקרון אכן עוקף במידה מסוימת את החסינות שקיימת מהחיסונים, אך החיסונים הקיימים עדיין מספיקים על מנת להגן מפני מחלות קשות ומוות. האפידמיולוגית של של ארגון הבריאות העולמי, מריה ואן קרקוב, אמרה כי דוח שיציג עד כמה מדבק הווריאנט החדש יהיה זמין בימים הקרובים.

קורונה בדרום אפריקה
קורונה בדרום אפריקה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הרשויות בהודו מדווחות היום על שני מאומתים ראשונים לזן החדש. מוטציית הדלתא שהתפתחה במדינה הדרום אסייתית הפך אותה למרכז המגפה באביב האחרון, עם ממוצע של כמעט 400 אלף מאומתים ליום, וספגה בסך הכל כמעט חצי מיליון מתים מהנגיף מאז פרוץ המגפה.

הרשויות בארצות הברית מדווחות הלילה על מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר, עם מעל ל-137 אלף מאומתים ביממה החולפת ברחבי המדינה. כמו כן, דיווחו אמש האמריקנים כי התגלה אצלם מקרה ראשון של זן האומיקרון, והם מנסים לאתר נדבקים נוספים.

בשוויץ מדווחים על מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז תחילת המגפה, עם מעל ל-10 אלף נדבקים ביממה החולפת. גם שם דווח השבוע על מקרה ראשון של הוריאנט החדש ובעקבותיו הקשיחה שוויץ את הגבלות הכניסה למדינה כשהנוסעים אליה מ-19 מדינות, ביניהן ישראל, יצטרכו להציג בדיקה שלילית טרם כניסתם למדינה.

קורונה בארצות הברית
קורונה בארצות הברית | צילום: רויטרס

גם בדרום קוריאה דיווחו הלילה על מספר שיא של נדבקים מאז ההתפרצות הראשונה במדינה כם מעל לחמישה אלף מאומתים ביממה החולפת. החל ממחר הרשויות ידרשו מהנוסעים המגיעים מכל מדינה 10 ימי בידוד בשבועיים הקרובים, על אף ההקלות שניתנו קודם לכן למחוסנים, זאת במקביל לחמישה מקרי אומיקרון שהתגלו במדינה אתמול.

מבצע החיסונים של דרום קוריאה מוצלח במיוחד עם 92 אחוז מהמבוגרים המחוסנים בשני חיסונים וכעת מאמציהן של הרשויות מתמקדות במתן מנות הדחף וחיסון ילדים. אך מומחים מזהירים כי התחלואה להמשיך להתפשט בעקבות הזן החדש בייתכן ומדבק יותר.

קורונה בדרום קוריאה
קורונה בדרום קוריאה | צילום: רויטרס