שעות לפתיחת האולימפיאדה - כאוס ברכבות בפריז: "חבלה מכוונת"

הרשויות בבירת צרפת מגבירות את רמת האבטחה, לאחר שנזקים נגרמו במהלך הלילה בשלושה מוקדים של הרכבת הבין-עירונית, רגע לפני טקס הפתיחה: "מתקפה מתוכננת שכללה הצתות". שר החוץ כ"ץ תקף: "הפעולות בוצעו בהשראת איראן, יש לנו מידע על כוונה לפגוע במשלחת הישראלית"

זמן צפייה: 01:22

שעות לפני טקס הפתיחה באולימפיאה: נזקים מכוונים ומתואמים נעשו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בשלושה מוקדים של הרכבת הבין-עירונית בצרפת, וכעת מגבירות הרשויות בפריז את רמת האבטחה. שמונת אלפים אנשים צפויים להיות מושפעים מהנזק שנגרם, ולכן מחברת הרכבות הלאומית מצרפת "SNCF" נמסר כי המבקרים ותושבים לא להגיע לתחנות הרכבת שניזוקו ואמרו כי מדובר "במתקפה מתוכננת שכללה הצתות". הסיבה לתקיפה עדיין לא ברורה, אך בעקבותיה נשלחו שוטרים אל מחוץ למרכז העיר, הרחק מהאזור בו יתקיים טקס הפתיחה.

בתוך כך, מקור מודיעיני אמר ל-CNN שסוכנות המודיעין מתכוונת לעשות כל שביכלתה כדי למצוא את הפושעים, והוסיף כי "בשיטות האלה נעשה שימוש בעבר על ידי השמאל הקיצוני", אך כרגע אין הוכחות שיקשרו אותם למעשה. שר הספורט הצרפתי אמליה אודה אמר: ״זו חבלה מתואמת ומתוכננת, פגיעה במשחקים היא פגיעה בצרפת״.

מקור דיפלומטי צרפתי הוסיף כי "חקירה נפתחה בעקבות החבלה המכוונת בתשתיות פסי הרכבת אתמול בלילה. שירות המודיעין וכוחות הביטחון פועלים כדי למצוא את האשמים ולהביאם לצדק". בנוגע לביטחון הספורטאים הישראלים הוא הבטיח: "האזרחים הישראלים יקבלו את רמת האבטחה הגבוהה ביותר".

גם שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על המתקפות ואמר כי הן "בוצעו בהשראת ציר הרשע של איראן והאסלאם הרדיקלי - יש בידי ישראל מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת ישראל ובכלל משתתפי האולימפיאדה". כץ הוסיף: "כפי שהזהרתי השבוע את עמיתי הצרפתי, בהסתמך על מידע שמצוי בידי ישראל, האיראנים מתכננים ביצוע פיגועי טרור נגד המשלחת הישראלית וכלל משתתפי האולימפיאדה ויש לנקוט בפעילות מניעה מוגברת כדי לסכל את מזימתם. העולם החופשי חייב לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר".

חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק
חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק | צילום: רויטרס
חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק
חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק | צילום: רויטרס
חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק
חברת הרכבות הצרפתית מתקנים את הנזק | צילום: רויטרס

רק אתמול הודיע מערך הסייבר הלאומי כי איראן עומדת מאחורי קמפיין חדש שנועד להטיל פחד על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז. במסגרת הקמפיין קבוצת האקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פרסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD.