אפגניסטן: כ-80 תלמידות ומורות בביה"ס מעורב הורעלו

הרשויות באפגניסטן חוקרות מי עומד מאחורי פיזור הרעל במוסד החינוכי בצפון המדינה, שגרם להרעלתן של עשרות תלמידות ביומיים האחרונים - שפונו לקבלת טיפול בבתי חולים. מצבן טוב ולא דווח על מקרי מוות

אזרחי אפגניסטן, "הילדים שלנו בוכים ללא הפסקה"
נשות אפגניסטן, "ניסיון למחוק נשים מהמרחב הציבורי" | צילום: רויטרס

אלימות מכוונת כלפי ילדות בקאבול: מקומיים אמרו היום (שני) כי יותר מ-80 תלמידים ומורים אפגנים בבתי ספר מעורבים בבירה הורעלו, רובן בנות ונשים. התקרית אמנם לא גרמה לפציעות אנושות, אך היא מהווה שיקוף לתופעה המבהילה המתחוללת לאחרונה באיראן השכנה, בה תלמידות בית ספר נתונות לתקיפות בגז מצד גורמים דתיים ושמרניים.

גורם בכיר במדינה אמר לעיתון ה"וושינגטון פוסט" כי כל התלמידים והמורים היו במצב יציב עד יום שני בבוקר. לפי עדי ראייה, תלמידות ומורות נפלו מחוסרות הכרה מיד לאחר שנכנסו לכיתותיהן - מה שמצביע על כך שייתכן שנעשה שימוש בגז.

הפגנת נשים אפגניסטן
הפגנת הנשים באפגניסטן בעד שוויון זכויות (ארכיון) | צילום: רויטרס

שפיולה רחימי, דובר המשרד לניהול אסונות במדינה, אמר כי "בבית ספר אחד נפגעו שלושה מורים ו-60 תלמידים. בבית הספר השני נפגעו ארבעה מורים ו-22 תלמידים". הרשויות לא מסרו פרטים על המניע מאחורי האירועים, והוסיפו כי החקירה עדיין מתנהלת.

כיתות מעורבות אינן מראה יוצא דופן בבתי ספר יסודיים באזורים הכפריים באפגניסטן. נזכיר כי ממשלת הטליבאן אסרה על הרשמתן של נשים לאוניברסיטאות במדינה, וכן סגרה את בתי ספר לבנות במדינה מכיתה ז' והעלאה. באיראן השכנה, ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" מסר את שמותיהם של 300 חשודים בהתקפות גז מהשנה החולפת, שנערכו בלמעלה מ-100 בתי ספר המיועדים לבנות. המקרים האלימים מעוררים חרדה ותסכול בקרב התלמידות והוריהן - שחלקם אמרו שהם שוקלים להפסיק לשלוח אותן לבית הספר.