עם אוזנו החבושה: ההופעה הראשונה של טראמפ אחרי ניסיון ההתנקשות

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד המוביל לנשיאות הגיע לוועדה הרפובליקנית הלאומית, כיומיים לאחר שנורה ונפצע קל בעצרת הבחירות בפנסילבניה. בוועדה הוכרז טראמפ באופן רשמי כנציג המפלגה הרפובליקנית בבחירות הקרובות - וצולם יחד עם סגנו החדש, דיוויד ואנס

זמן צפייה: 06:09

כיומיים לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו בעצרת בחירות בפנסילבניה, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד המוביל לנשיאות דונלד טראמפ, הגיע הלילה (שלישי) להופעה ציבורית ראשונה, כשאוזנו הימנית חבושה, בוועידה הרפבוליקנית הלאומית. בוועידה הוכרז טראמפ באופן רשמי כנציג המפלגה בבחירות הקרובות, ונכח קרוב לסנאטור דיוויד ואנס מאוהיו, עליו הכריז כסגנו.

ואנס התראיין לרשת "פוקס" והתייחס לניסיון ההתנקשות בטראמפ. "אנחנו צריכים להבין מה קרה, כי ברור שנעשו טעויות", אמר ואנס, והמשיך: "אנשי השירות החשאי הגיבו מהר והגנו בגופם, זה לא מה שמדאיג אותי. מדאיג אותי איך קרה שהצליח להגיע יורה כ-150 מטר מנשיא ארצות הברית?".

דונלד טראמפ בוועדה הרפובליקנית הלאומית
דונלד טראמפ בוועדה הרפובליקנית הלאומית | צילום: רויטרס

הסנאטור ואנס, סופר ואיש הון-סיכון לשעבר, נכנס לכהונתו הראשונה בסנאט בשנת 2023, בסיועו של טראמפ. היחסים בין השניים ידעו עליות ומורדות, שכן ואנס ביקר את טראמפ ב-2016, כינה אותו "הונאה מוחלטת" ואף "היטלר של אמריקה" - והושפל על-ידו בהמשך בתגובה.

עם זאת, כיום ואנס נחשב לתומך מובהק של הנשיא לשעבר, והוא מצביע לרוב על הצעות חוק בהתאם לאינטרסים שלו. בין היתר, אימץ את הביקורת של טראמפ על המשך הסיוע שמעניק ממשל ביידן לאוקראינה. בנוסף, הוא נחשב מקורב לדונלד טראמפ ג'וניור.

הנשיא ביידן הגיב להכרזה של טראמפ - ויצא נגד המינוי: "דונלד טראמפ בחר את ג'יי.די ואנס כמועמד שלו לסגנות הנשיא, כי ואנס יעשה מה שמייק פנס לא הסכים לעשות בפשיטה על הקפיטול ב-6 בינואר - להתכופף לאחור כדי לאפשר את האג'נדה הקיצונית של טראמפ, גם אם זה אומר להפר את החוק ולפגוע באזרחים אמריקנים".

דונלד טראמפ בוועדה הרפובליקנית הלאומית
דונלד טראמפ בוועדה הרפובליקנית הלאומית | צילום: רויטרס

במהלך הטיסה לוועדה שהתקיימה במילווקי, סיפר טראמפ לכתבי ה"ניו יורק פוסט" על הרגעים הדרמטיים בהם ניסו להתנקש בחייו. "לא הייתי אמור להיות כאן, הייתי אמור להיות מת", אמר.

"זו חוויה מאוד סוריאליסטית", אמר הנשיא לשעבר, והוסיף: "הרופא בבית החולים אמר שהוא מעולם לא ראה דבר כזה, הוא קרא לזה נס". טראמפ, שאוזנו הימנית שנפגעה באירוע נחבשה, ביקש מצוות העיתון לא לצלם אותו במהלך הטיסה. עוד אמר טראמפ במהלך הטיסה לוועידה כי "זו הזדמנות לאחד את כל המדינה, ואולי את כל העולם", והוסיף כי "הנאום יהיה שונה, בהרבה, ממה שהיה לפני יומיים".