מהאירוויזיון לקרבות: סולן הלהקה שזכתה מצטרף לחזית באוקראינה

אולג פסיוק, סולן הלהקה האוקראינית "קאלוש אורקסטרה" שזכתה השבוע באירוויזיון, הודיע כי יחזור למדינתו לסייע במאמץ המלחמתי ויצטרף לארגון לסיוע לפליטים בחזית הקדמית של הלחימה: "התרבות שלנו נמצאת תחת מתקפה, אנשים נלחמים ונהרגים"

זמן צפייה: 02:13

התגבורת החדשה במאמץ האוקראיני להדוף את הצבא של פוטין: אולג פסיוק, סולן הלהקה "קאלוש אורקסטרה", שזכתה השבוע באירוויזיון, הודיע כי יחזור ארצה לאוקראינה כדי לסייע לארגונים הומניטריים הפועלים במדינה: "אני חוזר הביתה להתנדב בארגון סיוע לפליטים ואמשיך לעשות כך. אנחנו נארח את האירווזיון באוקראינה משוקמת ושמחה".

סולן להקת ''קאליש אורקסטרה'', אולג פסיוק
סולן להקת ''קאליש אורקסטרה'', אולג פסיוק | צילום: מתוך: אינסטגרם

פסיוק התייחס לזכייה של להקתו בתחרות והודה לכל המצביעים. הוא הוסיף: "התרבות שלנו נמצאת תחת מתקפה, כתבתי את השיר לאמי לפני פרוץ המלחמה, אבל לאחר מכן - השיר מתחיל לקבל משמעות אחרת בעבור אנשים אחרים". "המילים 'תמיד אמצא את דרכי הביתה, גם אם כל הדרכים נהרסו', מתחילות לקבל משמעות מיוחדת לאור המלחמה", הוסיף פסיוק. השיר של הלהקה, "סטפניה" נכתב על ידי הסולן כמחווה לאימו.

בנוגע לחגיגות הלהקה ושל אוקראינה כולה פסיוק אמר: "אנשים נהרגים במלחמה, נלחמים, או שהם מאבדים את מקום עבודתם - זו לא הרקע הכי מתאים לחגיגות. נחגוג כשתסתיים המלחמה". בתום הופעת הלהקה בגמר האירווזיון, קרא פסיוק לצופים לסייע לאוקראינה ובפרט לנצורים במפעל המתכת במריופול "אזובסטאל".

להקת ''קאליש אורקסטרה''
להקת ''קאליש אורקסטרה'', אולג פסיוק בכובע הורוד | צילום: רויטרס

חברי הלהקה קיבלו אישור מיוחד לצאת מאוקראינה, לאור העובדה שנאסר על גברים בני 60-18 לצאת מהמדינה, כאשר אחד מחברי הלהקה נשאר באוקראינה על מנת להילחם.