או. ג'יי. סימפסון, כוכב הפוטבול שהואשם ברצח גרושתו, מת בגיל 76

סימפסון הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן, בני משפחתו מסרו בהצהרה כי הוא היה מוקף בילדיו ובנכדיו. הוא התפרסם בכל העולם כאשר הועמד למשפט מתוקשר בשנת 1994 באשמת רצח אשתו לשעבר ובן זוגה, אך זוכה, ולאחר מכן נמצא אחראי למותם במשפט אזרחי. בשנת 2008 הורשע בשוד וחטיפה, וריצה 9 שנות מאסר

זמן צפייה: 02:34

או. ג'יי. סימפסון, כוכב הפוטבול האמריקני שהואשם ברצח גרושתו וזוכה, מת היום (חמישי) בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בני משפחתו מסרו בהצהרה כי הוא היה מוקף בילדיו ובנכדיו, והוסיפו כי הם מבקשים לכבד את רצונם לפרטיות.

סימפסון התפרסם בכל העולם כאשר הועמד למשפט מתוקשר בשנת 1994, באשמת רצח אשתו לשעבר ניקול בראון ובן זוגה רונלד גולדמן. בתום משפט ארוך, שחקוק בזיכרון האמריקני הקולקטיבי כאחד המאורעות שהגבירו את המתח הבין-גזעי במדינה, הוא זוכה, אך בשנת 1997 נמצא כאחראי למותם במשפט אזרחי, וחויב בתשלום פיצויים למשפחות הקורבנות.

או. ג'יי. סימפסון
או. ג'יי. סימפסון | צילום: שאטרסטוק

אורנת'ל ג'יימס סימפסון נולד ב-1947 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הוא התפרסם לראשונה כשכיכב בקבוצת הפוטבול של אוניברסיטת דרום קליפורניה בסוף שנות השישים של המאה הקודמת, ובשנות השבעים כיכב בקבוצת באפלו בילס בליגת ה-NFL. אחרי ששיחק גם עונה אחת בקבוצת סן פרנסיסקו 49' הוא פרש ממשחק פעיל בשנת 1979, ובשנת 1985 הוכנס להיכל התהילה של הפוטבול המקצועני.

לאחר פרישתו פנה סימפסון לעסוק במשחק, בין השאר במיני-סדרה "שורשים" ובטרילוגיית הסרטים הקומית "האקדח מת מצחוק". אשתו לשעבר ובן זוגה נמצאו מתים מחוץ לדירתה ב-12 ביוני 1994, וכעבור זמן קצר הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח. הוא הובא למעצר לאחר מרדף משטרתי ששודר בשידור חי למיליוני צופים, ובפסק הדין שניתן ב-3 באוקטובר 1995 צפתה למעלה ממחצית אוכלוסיית ארצות הברית.

לאחר שזוכה, אביו של גולדמן תבע אותו בבית דין אזרחי, וסימפסון כאמור נמצא כאחראי למותם של השניים. בשנת 2008 הוא הורשע בשוד באיומי נשק חם של מזכרות ספורט שהוחרמו ממנו, לאחר שפרץ עם קבוצת אנשים לחדר במלון בלאס וגאס. הוא נידון ל-33 שנות מאסר בפועל, ובשנת 2017 החליטה ועדת החנינות של מדינת נבאדה על שחרורו לאחר שריצה 9 שנות מאסר.