גל הפיטורים בהייטק: גוגל תיפרד מ-12 אלף עובדים

מנכ"ל חברת האם של גוגל, אלפאבית, הודיע על קיצוץ נרחב של כ-6% מכוח העבודה העולמי של החברה, מספר ימים לאחר שהמתחרה מייקרוסופט הודיעה גם כן על צעד דומה. המהלך צפוי להשפיע באופן מיידי על כלל מחלקות גוגל, שרשמה בשנה החולפת רווח נמוך יותר ביחס ל-2021

משרדי גוגל בתל אביב
משרדי גוגל בתל אביב | צילום: רויטרס

גל הפיטורים מגיע גם לגוגל: סונדאר פיצ'אי מנכ"ל חברת אלפאבית, חברת האם של גוגל, הודיע היום (שישי) על קיצוץ נרחב של כ-12 אלף עובדים, המהווים כ-6% מכוח העבודה של החברה מסביב לעולם. הקיצוצים המסתמנים מגיעים לאחר שחברת מייקרוסופט המתחרה הודיעה כי תפטר כ-10 אלף עובדים.

הדילול במספר המשרות צפוי להשפיע על צוותים רבים בכל מחלקות החברה, כולל מחלקות גיוס ומשאבי אנוש, ומחלקות הנדסה ומוצרים. מהחברה נמסר כי הפיטורים הם גלובליים, וצפויים להשפיע על הצוות האמריקני באופן מיידי.

לוגו חברת גוגל במשרדים בבייג'ינג, סין
לוגו חברת גוגל במשרדים בבייג'ינג, סין | צילום: רויטרס

הצעד הדרמטי של גוגל מגיע במהלך תקופה של חוסר ודאות כלכלית וטכנולוגית, לאחר שגוגל ומייקרוסופט השקיעו רבות בתחום תוכנה של בינה מלאכותית גנרטיבית. מנכ"ל אלפאבית הוסיף כי הוא "בטוח לגבי ההזדמנות העצומה העומדת בפנינו הודות לחוזקה של המשימה שלנו, הערך של המוצרים ושל השירותים שלנו וההשקעות המוקדמות שלנו בבינה מלאכותית".

דו"ח הרווחים של גוגל שפורסם בחודש אוקטובר, הציג הכנסות של כ-69 מיליארד דולר של החברה, ורווח של כ-13.9 מיליארד דולר, מה שסימן עלייה בהכנסות ביחס לשנת 2021, אך ירידה ברווחים. מוקדם יותר בשנה שעברה פיצ'אי הודיע כי החברה תאט את קצב הגיוס שלה, ואמר כי עובדי גוגל הקיימים יצטרכו לעבוד באופן "יעיל יותר, חד יותר ורעב יותר מאשר בימים מוארים יותר של החברה".