דוגמה אישית? אובמה הזמין מאות למסיבת יום הולדתו

דווקא בשיא תחלואת הקורונה, הנשיא האמריקני לשעבר מתכנן להזמין מאות בני אדם למסיבת יום ההולדת ה-60 שלו בהשתתפות ידוענים. הביקורת לא איחרה לבוא

מישל וברק אובמה בטקס השבעת נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הנשיא האמריקני לשעבר, ברק אובמה, עורר זעם כשביקש להזמין 700 אורחים ליום הולדתו ה-60, על אף מצב התחלואה הקשה בארה"ב, שחווה גל נוסף של התפרצות קורונה בעקבות התפשטות זן הדלתא.

על פי הדיווח בעיתון הניו יורק פוסט, הנשיא לשעבר מתכנן להזמין לאירוע שורת ידוענים וביניהם ג'ורג' קלוני, סטיבן שפילברג ואופרה ווינפרי. האירוע המתוכנן סופג ביקורת פוליטית קשה מצד המפלגה הרפובליקנית. "הדמוקרטים מטילים מגבלות קשות, סגרים ודרישה לעטות מסיכות, בזמן שהנשיא לשעבר מתכנן לארח מאות אורחים מיוחסים. אם אני או אדם אחר היינו מארגנים אירוע דומה היינו מכונים מפיצי על על ידי המפלגה הדמוקרטית" אמרה אליס סטפניק, חברת הקונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית.

נשיא ארה''ב לשעבר ברק אובמה
נשיא ארה''ב לשעבר ברק אובמה | צילום: צילום: רויטרס

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, הגנה על הנשיא לשעבר. "אובמה תומך בולט בחיסונים. המרכז לבקרת ומניעת מחלות פרסם הנחיות עבור התקהלויות ואירועים בחללים סגורים ובמקרה הזה מדובר באירוע באוויר הפתוח ובאזור עם רמת תחלואה סבירה", טענה סאקי.

"בדיוק כמו הנשיא אובמה, לכל אמריקני יש את הזכות לחגוג אירועים משמעותיים בחייו ללא התערבות המדינה והממשל. כולנו יודעים שאם הנשיא טראמפ היה נוהג כך השמאל האמריקני כבר היה צורח וזועם", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני מאריזונה, אנדי ביגס.

כזכור, מספר חולי הקורונה בארה"ב זינק בימים האחרונים והגיע אתמול לכמאה אלף חולים מאומתים חדשים.