לאחר שבהאג הוציאו נגדו צו מעצר: פוטין ביקר במריופול הכבושה

נשיא רוסיה ביקר בעיר האוקריאנית שהפכה לסמל ההתנגדות לכיבוש הרוסי. הביקור המפתיע מגיע יומיים אחרי שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג הוציא נגדו צו מעצר

זמן צפייה: 02:38

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר בעיר האוקריאנית מריופול, שהפכה לסמל ההתנגדות של האוקראינים ונכבשה על-ידי הרוסים, כך דיווח הבוקר (ראשון) הקרמלין. הביקור המפתיע של הנשיא הרוסי מגיע יומיים לאחר שבבית הדין הבינלאומי בהאג הוציאו נגדו צו מעצר.

לפי הודעת הקרמלין, פוטין הוטס למריופול במסוק, וסייר ברחובות העיר ברכב. פוטין הגיע לקו החוף של מריופול, וביקר במועדון יאכטות ובבניין תיאטרון. הוא עצר לשוחח עם ובים בשכונת נבסקי ובהודעה נטען כי הוא אף הוזמן לביתו של תושב, אך לא ברור מתי בדיוק נערך הביקור.

Whatsapp Image 2022 04 23 At 0
הרס המלחמה באוקראינה | צילום: רויטרס

הביקור הנשיאותי הרוסי הוא פרובוקטיבי במיוחד בעיניים האוקראיניות, שכן כאמור מריופול הייתה לסמל ההתנגדות האוקראינית גם לאחר שנפלה בידי הרוסים, וסבלה מחלק מהקרבות האינטנסיביים ביור שנערכו על אדמת המדינה מאז הפלישה בפברואר 2022. במריופול ביצעו הכוחות הרוסיים כמה מהתקיפות הידועות לשמצה שלהם, כולל תקיפה על מחלקת יולדות במרץ האחרון והפצצת תיאטרון ששימש כמקלט עבור מאות תושבים.

טנק רוסי ברחובות מריופול, אוקראינה
טנק רוסי ברחובות מריופול, אוקראינה | צילום: רויטרס

דגל אוקראינה על רקע בניין הרוס במריופול
דגל אוקראינה על רקע בניין הרוס במריופול | צילום: רויטרס