לבנון: משאית נשק של חיזבאללה התהפכה, הרוגים בחילופי אש

לפי דיווחים במדינה, משאית השייכת לארגונו של נסראללה התהפכה באזור העיירה אלכחאלה, סמוך לביירות. טרם ברור איזה נשק היה במשאית ומה גרם להתהפכות. במקום פרצו עימותים שבמסגרתם דווח עד כה על לפחות שני הרוגים. כוחות ביטחון רבים, כמו גם כוחות של צבא לבנון הגיעו לאזור

תמונת המשאית ההפוכה
תמונת המשאית ההפוכה בלבנון | צילום: תמונת המשאית ההפוכה

אירוע חריג בלבנון: משאית השייכת לחיזבאללה התהפכה הערב (רביעי) באזור העיירה אלכחאלה, סמוך לביירות. לפי דיווחים במדינה, טרם ברור איזה נשק היה במשאית ומה גרם להתהפכות. במקום פרצו עימותים שבמסגרתם דווח עד כה על לפחות שני הרוגים.

ערוץ "אלמיאדין" פרסם את הודעת חיזבאללה: "משאית של חיזבאללה התהפכה באזור אלכחאלה בעת שהייתה בנסיעה מאלבוקאע לביירות. מספר חמושים של המיליציות באזור התאספו והחלו לתקוף את צוות המשאית במטרה להשתלט עליה. החמושים החלו לזרוק אבנים ואז החלו לירות. כתוצאה מכך, אחד מהשומרים נהרג ולאחר מכן התפתח קרב יריות עם החמושים. כוח של צבא לבנון הגיע לאזור ומנע מהחמושים להשתלט על המשאית. עדיין מתקיימים מגעים להרגעת הרוחות".

כוחות רבים של צבא לבנון והמודיעין הלבנוני, כמו גם כוחות ביטחון נוספים מכתרים את המשאית, בעוד שהתושבים מתעקשים לדעת מה תכולתה, מי נהג בה ומי פתח באש לעבר מבנים סמוכים. במהלך העימותים, הצליחו כוחות צבא לבנון להרים את המשאית - אך במקום עדיין נרשמות מהומות.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, קרא לצבא למהר ולחקור את הנסיבות שהובילו להתהפכות המשאית. בהודעה מטעם הממשלה נאמר כי ראש הממשלה "עוקב ביחד עם מפקד הצבא אחר נסיבות האירוע". כמו כן, הוא קרא לנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להשתלט על המצב, והדגיש כי הצבא ממשיך במאמצים למנוע הסלמה נוספת.