דיווחים באיראן: "עוד עשרות תלמידות הורעלו"

חודשים לאחר פרשת מותה של מהסה אמיני ו"מחאות החיג'אב" - נמשכות ההרעלות המיסתוריות ברפובליקה האיסלאמית: כלי תקשורת בעולם מדווחים כי עשרות תלמידות חשו ברע מסיבה שטרם התבררה. במרץ דווח על יותר מ-5,000 תלמידות שהורעלו ברחבי הרפובליקה האיסלאמית

תלמידות באיראן
תלמידות באיראן | צילום: טוויטר

כלי תקשורת ברחבי העולם, וכן ברפובליקה האיסלאמית, מדווחים היום (שבת) על הרעלה של עשרות תלמידות בכמה בתי ספר ברחבי איראן. מאז חודש נובמבר נפגעו תלמידות רבות מהרעלות "מסתוריות" שגרמו להן לעילפון. חלקן אושפז.

ההרעלות מגיעות חודשים לאחר שהפגנות נרחבות נגד ההנהגה האיסלאמית של איראן פרצו בעקבות מותה במעצר המשטרה של מהסה אמיני בת ה-22. השלטונות הגיבו בכוח וארבעה מפגינים הוצאו להורג. אלפי בני אדם נותרו בכלא על שהשתתפו בהפגנות וארגוני זכויות דיוחו כי יותר מ-500 בני אדם נרצחו על-ידי כוחות הביטחון.

בבית הספר לבנות בעיר הפטקל שבמחוז ח'וזסטן בדרום-מערב איראן דווח על "לפחות 60 תלמידות" שהורעלו. כמו כן, בחמישה בתי ספר בארדביל שבצפון-מערב הרפובליקה האיסלאמית נצפו תסמיני הרעלה בקרב תלמידות.

בנוסף, בעיירה אורמיה - גם היא בצפון-מערב המדינה - בירת מחוז מערב אזרבייג'ן, "אושפזו כמה תלמידות לאחר שחשו בחילה". לגבי כל המקרים לא נמסרו הסברים.

ב-7 במרץ 2023 דווח על יותר מ-5,000 תלמידות שהורעלו עד כה ביותר מ-230 בתי ספר ברחבי איראן.

בפברואר פרסמה סוכנות הידיעות "בלומברג" כי עשרות נערות איראניות אושפזו עם תסמינים שונים לאחר שעל-פי החשד בוצעה הרעלה המונית במים באמצעות "תרכובות כימיות" במספר בתי ספר לבנות ברפובליקה האיסלאמית.

העיתונים בטהרן מדווחים על מותה של מחסה אמיני
העיתונים בטהרן מדווחים על מותה של מחסה אמיני | צילום: רויטרס

כל התקיפות כוונו לבתי ספר לבנות ודווחו לראשונה, כאמור, בנובמבר בבית ספר תיכון בעיר קום. לפחות 14 בתי ספר נפגעו בארבע ערים, כולל העיר ארדביל שבצפון-מערב המדינה, הבירה טהרן והעיר בורוג'רד שבמערב. לפי הדיווחים באיראן, בסרטונים ששיתפו סוכנויות ידיעות ופעילים ממלכתיים ברשתות החברתיות נראו הורים זועמים מתעמתים עם גורמי חינוך ומורים בדרישה להגיב לתקריות.