בפעם השנייה השבוע: צפון קוריאה ביצעה ניסוי בטילים בליסטיים

כחלק מההסלמה בניסויים הבליסטיים של פיונגיאנג, שני שיגורים זוהו על ידי הצבא הדרום קוריאני, כשעשו את דרכם למים שממול לחצי האי. רק ביום שלישי האחרון שוגרו הטילים לכיוונה של יפן, שם האזרחים התבקשו לתפוס מחסה

ניסוי בשיגור טילים מרכבת בצפון קוריאה
ניסוי בשיגור טילים מרכבת בצפון קוריאה | צילום: רויטרס

צפון קוריאה שיגרה הלילה (ראשון) שני טילים בליסטיים קצרי טווח מאזור מונצ'ון שבמחוז קנגוון למים שמול החוף המזרחי של חצי האי, כך מסר הצבא של דרום קוריאה. הטילים שוגרו בין 01:47 ל-01:53 לפנות בוקר (שעון מקומי) ביום ראשון, לפי שר ההגנה של מדינת יפן, טושירו אינו והוסיף כי שני הטילים נפלו מחוץ לאזור המים הכלכליים של יפן.

ביום שלישי האחרון הרשויות ביפן קראו לאזרחים באזור הוקאידו הצפוני ובמחוז אאומורי בצפון-מזרח המדינה, לתפוס מחסה בבניינים לאחר שלפחות טיל בליסטי אחד נורה מכיוון צפון קוריאה וחלף מעל המדינה, כחלק מההסלמה  בניסויי הטילים של פיונגיאנג, וגררו תגובה מיידית מטוקיו.

הודעת התראה ברכבת בהוקאידו הקוראת לתושבים לתפוס מחסה
הודעת התראה ברכבת בהוקאידו הקוראת לתושבים לתפוס מחסה | צילום: רויטרס

ראשי המטות המשולבים של דרום קוריאה (JCS) אישרו כי הטיל עבר מזרחה מעל יפן השכנה לאחר שיגור מאזור מופיונג-רי בצפון קוריאה בסביבות השעה 07:23 בבוקר שעון מקומי. זהו הטיל הבליסטי הראשון ששוגר מעל יפן מאז 2017, והוא נוסף לשורת ניסויי טילים בליסטיים ב-2022, שהייתה השנה עם מספר הניסויים הגדול ביותר מאז קים ג'ונג און עלה לשלטון בצפון קוריאה ב-2012.