טבח המוני בתאילנד: 36 הרוגים מירי במעון ילדים

בין ההרוגים 23 ילדים וכמה מבוגרים, לאחר ששוטר לשעבר פתח בירי במחוז נונג בואה למפו שבצפון המדינה. בתום האירוע, היורה רצח את אשתו ואת בנו - ואז שם קץ לחייו

זמן צפייה: 01:44

לפחות 36 הרוגים באירוע ירי המוני שאירע הבוקר (חמישי) במעון ילדים בצפון תאילנד. לפי המשטרה המקומית, בטבח שאירע במחוז נונג בואה למפו שבצפון המדינה, נהרגו לפחות 24 ילדים (ביניהם כמה ילדים בני שנתיים בלבד) וכמה מבוגרים. עוד הוסיפו כי היורה, בן 34, היה שוטר בעברו בדרגת לוטננט קולונל (מקבילה לדרגת סגן אלוף בישראל), והשתחרר בשנה שעברה מסיבה הקשורה לשימוש בסמים.

לפי הדיווחים, כשסיים את מסע הטבח, נמלט מהמקום ברכב והרג גם את אשתו ובנו, ואז התאבד. לא ברור אם היורה ומשפחתו נמנים עם מניין ההרוגים. מוקדם יותר, המשטרה מסרה כי מתנהל מצוד אחר היורה, שהיה חמוש ברובה ציד, אקדח וסכין. דובר הממשלה התאילנדית אמר כי ראש הממשלה התאילנדי פריות צ'אן-אוצ'ה הפציר ברשויות לתפוס את היורה. מאוחר יותר, רה"מ הביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210061115' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='תיעוד נוסף מזירת הטבח' poster='' kid='1_h7lv00fl' duration='']

החשוד ברצח 36 ההרוגים בטבח במעון ילדים בצפון תאילנד
החשוד ברצח יחד עם אשתו ובנו | צילום: מתוך טוויטר

"האיש ירה לראשונה בארבעה או חמישה עובדים, כולל מורה שהייתה בחודש השמיני להריונה", טענה בכירת המחוז בו התרחש הירי. "בהתחלה אנשים חשבו שזה זיקוקים", הוסיפה. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות גופות של ילדים השוכבים בשלוליות דם.

אירועי ירי המוני בתאילנד נחשבים לנדירים, והאחרון שבהם אירע בשנת 2020 כאשר חייל הרג לפחות 29 בני אדם ופצע 57 נוספים ב-4 זירות ירי שונות. יצוין כי שיעור האוכלוסייה המחזיקה בנשק בתאילנד, בה חוקי נשק נוקשים, גבוה בהשוואה למדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה, אם כי הנתונים הרשמיים שמתפרסמים על ידי ממשלת תאילנד אינם כוללים את כלי הנשק הבלתי החוקיים שהוברחו למדינה, שלפי ההערכות מספרם גבוה מאוד.

החשוד ברצח 36 ההרוגים בטבח המוני במעון ילדים בצפון תאילנד
החשוד ברצח 36 ההרוגים בטבח במעון ילדים בצפון תאילנד | צילום: מתוך טוויטר

החשוד ברצח 36 ההרוגים בטבח במעון ילדים בצפון תאילנד
צילום: מתוך טוויטר

היורה עם אשתו כשהיה עדיין בשירות
היורה עם אשתו כשעוד היה בשירות

זירת הרצח בצפון תאילנד
זירת הרצח בצפון תאילנד

זירת הרצח בצפון תאילנד