בעקבות דרישות רוסיה: הסכם הגרעין עם איראן עלול לקרוס

אחרי דרישות שר החוץ הרוסי מהממשל האמריקני, רויטרס דיווחה כי צרפת, בריטניה וגרמניה הזהירו את הקרמלין מנפילת ההסכם שכמעט הושלם. כעת, נשארו מספר סוגיות שלא נפתרו, בשל הדרישות שהגיעו ממוסקבה

זמן צפייה: 01:37

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שבת) כי צרפת, בריטניה וגרמניה הזהירו את רוסיה מקריסת הסכם הגרעין עם איראן, לאור דרישותיה בשבוע האחרון. יש לציין כי על פי הדיווחים השיחות על ההסכם בווינה כמעט והושלמו, וכעת נשארו מספר סוגיות שאינן פתורות בגלל דרישות הקרמלין.

בשבוע שעבר דרש שר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצות הברית תבטיח שהסנקציות על מדינתו לא יפגעו ביחסי הסחר עם איראן. מנגד, בוושינגטון מתעקשים לא להיענות לדרישות הרוסיות. בינתיים, השיחות השיחות הופסקו ללא הסכמות, ובמקביל נציג האיחוד האירופי הודיע שהמשא ומתן בהפסקה בשל "גורמים חיצוניים".

כבר בשבוע שעברהמשטר בטהרן צינן את הדיווחים על התקרבות לסיום המשא ומתן על הסכם הגרעין. למרות הצהרות של גורמים במערב ושל הנציג הרוסי לשיחות בווינה, באיראן מסרו כי "עדיין ישנן סוגיות בלתי פתורות".

בתוך כך, גם ראש סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) אמר כי יש נושאים שצריך עדיין ליישב. כמו כן, כלי תקשורת איראני דיווח כי הסוגיות עם סבא"א, צפויות להיפתר בעוד כשלושה חודשים. זאת, לאחר שראש פרויקט הגרעין האיראני טען כי המשטר בטהרן הסכים לספק מסמכים לסוכנות.