איראן: מדען גרעין חוסל בפתח ביתו

סוכנויות הידיעות האיראניות דיווחו על מספר אלמונים שחיסלו דוקטור לפיסיקה מחוץ לביתו בטהרן. על פי הדיווחים, המתנקשים נמלטו מהמקום על אופנועים. אשתו של המדען נפצעה

זירת הפיגוע באיראן בה נהרג מדען
זירת הפיגוע באיראן בה נהרג מדען | צילום: רויטרס

(1:24 דקות)

הזרוע הארוכה? סוכנויות הידיעות באיראן דיווחו הערב (שבת) כי מדען גרעין איראני נרצח בפתח ביתו בטהרן על ידי מספר אלמונים שנמלטו מהמקום על גבי אופנועים. על פי הדיווחים, באירוע נפצעה אשתו של המדען.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות החצי-רשמית איסנ"א, המדען הוא דריוש רזאי, פרופסור לפיסיקה בן 35 שהיה מעורב בתוכנית הגרעין האיראנית. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן אישרה את הידיעה, אולם לא פרסמה את פרטיו של המדען או פרטים נוספים על האירוע. קצין משטרה סיפר כי רעייתו של המדען פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי.

סוכנויות הידיעות באיראן מדווחות כי זהותם של המתנקשים עודנה אינה ידועה, אך מדווחות כי באירוע מעורבים מספר גורמים אשר השתמשו באופנוע על מנת להימלט מהמקום. בשנים האחרונות הפכו מדעני הגרעין של איראן ליעד להתנקשויות, כאשר בטהרן הפנו את האצבע המאשימה כלפי ישראל וארצות הברית.

בנובמבר האחרון נהרג מדען הגרעין האיראני, מאג'יד ש'חרייארי, בפיצוץ מכונית תופת בבירה טהרן. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי מתנקשים רכובים על אופנועים הצמידו את פצצות לחלונות רכבי השניים תוך כדי נסיעה. בינואר 2010 חוסל מסעוד מוחמדי, פרופסור לפיסיקה גרעינית, באמצעות מטען שהוטמן, לטענת האיראנים, בתוך אופנוע.

באיראן טענו בינואר האחרון כי חשפו רשת ריגול שעמדה מאחורי חיסולו של מוחמדי. אחד החשודים סיפר בראיון בטלוויזיה האיראנית כי קיבל הכשרה בבסיס צבאי ליד תל-אביב. הוא סיפר כי אומן לבצע מעקבים ולמד גם אמצעים לחמוק ממעקבים וכן "איסוף מידע ממקום מסוים והנחת פצצה מתחת למכונית". "היו שם שני אופנועים איראנים חדשים, הם אמרו לי לאן ללכת, איפה לעצור, למי להתקשר ואיך לפעול באיראן", הוא סיפר.