רגע לפני החתונה: על ההתרגשות, המחלוקות ונהרות הבירה

שעות ספורות לפני החתונה וההתרגשות בשיאה. המונים נאספו מסביב לארמון, התקשורת הפכה את לונדון לעיר של צלמים ורק המתנגדים לבית המלוכה עומדים לא מבינים על מה המהומה. ההערכה היא כי 4 מיליארד בני אדם עומדים לצפות בטקס ו-100 מיליון כוסות בירה, יותר מהרגיל, ימזגו לטובת החגיגות. "לא חשוב המשבר הכלכלי, מילא האבטלה, צריך גם לחגוג", אמר חבר בבית הלורדים. שידור חי מהחתונה מחר ב-12:00 בחדשות 10 ובנענע 10

visit Trearddur Bay
visit Trearddur Bay | צילום: אימג' בנק / Getty Images

(5:41 דקות)

14 שעות לפני החתונה המלכותית וההתרגשות בעיצומה: אזרחים רבים נאספו מכל רחבי המדינה הקיפו היום (חמישי) את ארמון בקינגהאם ומדי פעם פרצו בקריאות שמחה ושירה. הכל מחכים לרגע ההיסטורי בו הנסיך ויליאם ישים טבעת על ידה של קייט מידלטון - ממש כמו באגדות.

"להיות בכנסיית ווסטמינסטר  ולראות את החתונה זו זכות אדירה ותענוג גדול עבורי ועבור סמנתה", אמר ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון לפני הטקס. גם חבר בית הלורדים הלורד ג'יינר נרגש מאוד. "לא חשוב המשבר הכלכלי, מילא האבטלה, צריך גם לחגוג", אמר היום וביקש מהעם להניח ליום אחד את הדאגות בצד.

מתרגשים לקראת הרגע ההיסטורי? ספרו בפייסבוק חדשות 10

המתנגדים עומדים מהצד ולא מבינים על מה המהומה. "זו חתונה על חשבון משלם המיסים הבריטי", אמרה אמילי רובינסון, דוברת התנועה הרפובליקנית ביום שלפני החתונה המלכותית.

אתמול בלילה והבוקר חמקו בני הזוג בנפרד לחזרות אחרונות בתוך אולם החתונה. איש לא הצליח לתפוס אותם ורק לאחר מכן פורסמו התמונות הרישמיות. לקראת מחר נערכו המוני הצלמים באזור הטקס ויצרו עיר מצלמות קטנה ברחובות.

ההערכה היא כי 4 מיליארד בני אדם יצפו מחר בטקס המלכותי. הבריטים צפויים לבזבז כמיליארד ורבע פאונד סביב החתונה וישתו 100 מיליון כוסות בירה יותר מהרגיל - הכל כדי לחגוג.

(1:57 דקות)