יומיים לחתונה המלכותית: מהן הציפיות הסמויות מוויליאם וקייט

על כתפי הזוג הצעיר מונחות ציפיות לאומיות, כלכליות וחברתיות. החגיגה הפרטית שלהם אמורה לתת זריקת עידוד לכלכלה של מאות מיליארדים ובדרך להיות סמל חדש שיאחד ממלכה בצרות ולהציל את שושלת המלוכה המפורסמת בעולם

קייט מידלטון והנסיך וויליאם
קייט מידלטון והנסיך וויליאם | צילום: אימג' בנק / Getty Images

(7:14 דקות)

על כתפי הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מונחות בעיות הרות גורל הרבה יותר מאשר מה תלבש הכלה או אפילו האם היא תצליח להשתוות לנסיכה דיאנה. מתחת להתלהבות הלאומית, תלויות בזוג הצעיר ציפיות רבות וגדולות. בין היתר ומתחת לפני השטח בבריטניה מקווים שוויליאם וקייט יצילו את הממלכה מהמשבר הכלכלי בו היא נמצאת, יאחדו את העם ויצילו את שושלת המלוכה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

בריטניה מצויה במשבר כלכלי עמוק. החוב הלאומי שלה אדיר והאבטלה גבוה. החתונה אמורה לסייע במשבר. ז'קלין פרנש, ממשרד התיירות של בריטניה, אומרת: "עוברת על בריטניה תקופה קשה ואירוע היסטורי, כגון חתונה ברמה עולמית יביא דחיפה אדירה".

החגיגות עשויות ואולי מיועדות להשכיח את העובדה שלא וויליאם או קייט אמורים לרשת את אליזבת אלא אבי החתן, צ'ראלס הלא פופולארי. צ'ראלס המזדקן איננו האדם שיציל את המלוכה. יורש העצר התגרש מאשתו, דיאנה, על רקע רומנים ארוכים של שניהם. המלכה היא הסימן האחרון של היציבות בממלכה והיא הסיבה שהבריטים אוהבים כל כך את המלוכה שלהם.

עם לכתה יריבה כבר מתכננים את צעדיהם-  לדאוג שבריטניה תהפוך לרפובליקה. החתונה מפריעה להם בכך. ג'יין ברד'ר, פעילה נגד המלוכה הבריטית: המלוכה חותרת תחת הערכים החשובים שאמורה לייצג הדמוקרטיה ואני חושבת שכל נציג של בריטניה בתוך גבולותיה או מחוצה לה צריך להיבחר". פעיל נוסף נגד המלוכה: "עד שנת 2025 אנחנו רוצים לראות שהמלוכה כבר נעלמה או מתחילה להיעלם וזה אפשרי. זה בר ביצוע".

אך לא כל הבריטים מצפים לחתונה ובשל המצב הכלכלי הקשה הרבה שואלים למה בדיוק הם צריכים את כל זה. במיוחד למה לקיים את החתונה ביום שישי- יום שלא מוגדר כיום חופש בממלכה. הדבר יביא לכך שרבים לא יגיעו לעבודה והדבר יעלה למדינה מיליארדי פאונדים. במספר מקומות בבריטניה אפילו מוכרים שקיות הקאה כדי להביע את חוסר שביעות רצונם מהחתונה הראוותנית.