גנרל לשעבר במשמרות המהפכה לחדשות 10: "לא הצלחנו לגלות דבר על רון ארד"

מוחמד רזה מדהי מצהיר כי עד לפני שנתיים היה אחד הקצינים הבכירים במשמרות המהפכה באיראן והאדם הקרוב ביותר למנהיגה הרוחני, עלי חמינאי. אולם אז גלה לפריז בחסות תנועת האופוזיציה "הגל הירוק" ועכשיו הוא שובר שתיקה. "אחמדיניג'ד רוצה להשיג יכולת גרעינית כדי לנטרל את אויביו", הוא אומר ומציג את מאמציה של איראן להשיג מידע על הנווט השבוי, רון ארד

לשעבר גנרל במשמרות המהפכה האירניים
לשעבר גנרל במשמרות המהפכה האירניים | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(3:54 דקות)

לא קל למוחמד רזה מדהי להיפתח בפני המצלמה. אבל לאיש שמציג את עצמו כגנרל איראני לשעבר במשמרות המהפכה , היה חשוב להבהיר דבר אחד: חשוב לי להופיע בפני העולם, גם מול מצלמה ישראלית, ולהעביר מסר יחיד - המטרה שלי היא להביא להפלת המשטר האיראני. "אנחנו חייבים לפעול מהר ככל האפשר למען הצלת האסלאם", הוא אומר.

"אני נתתי 71 אחוז מגופי למען ההגנה על המולדת והאדמה שלי", הוא אומר בראיון בלעדי לחדשות 10 ממקום שהותו בפריז. "היו לי המון חברים שהיו לשהידים, וזה טבעי ביותר שאנשים שנתנו את עצמם ואת חייהם למען המולדת, עדיין מרגישים בשירות, אך לא למען השלטון, אלא למען המולדת והעם".

הגנרל הבכיר לשעבר גלה מאיראן ושוהה בפריז בחסות תנועת האופוזיציה "הגל הירוק". אולם עד לפני שנתיים הייתה לו הסמכות לחקור כמעט כל אדם במדינה - כך לפחות לפי המסמכים שהוא מציג.  באיראן כינו אותו "המפקד". יש המספרים שבדרגתו הבכירה שימש יועץ למנהיגה הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. הוא מצדו מספר שהיה חבר בפורומים הסגורים שדנו במאבק המודיעיני נגד ארצות הברית וישראל - ובתוכנית הגרעין האיראנית.

"לחמינאי אין קשר למרדף אחר נשק גרעיני", הוא מבהיר. "אבל אחמדיניג'ד אומר שהוא רוצה לנהל את העולם. ואיך הוא יכול לנהל את העולם? הוא רוצה להשיג יכולת גרעינית. וכשזו תושג, הוא יוכל לנטרל את האויבים שלו".

לטענתו, במסגרת תפקידו, הייתה לו גישה גם לנושא הנווט השבוי, רון ארד. "רצו לדעת מה עלה בגורלו של רון ארד. גם לנו יש ארבעה דיפלומטיםפ איראנים שאחנו רוצים לדעת מה עלה בגורלם", הוא מדגיש וטוען כי באמצע שנות ה-90 קיבל הוראה מחמינאי להשיג מידע מהימן על ארד. בתמורה, גרמניה הייתה אמורה להקל בעונשם של סוכנים איראנים שביצעו חיסול בברלין ולקבל מידע על ארבעה איראנים שנעלמו בלבנון. "במשך שלושה חודשים התאמצנו מאוד, אך לא הצלחנו להשיג שביב מידע על רון ארד", הוא מבהיר.