הבחירות במצרים: בן של מועמד עצמאי נדקר למוות

מצביעים רבים במצרים טוענים כי נמנע מהם לגשת להצביע. הם סיפרו על בריונים שמונעים את כניסתם לקלפיות ועל תיבות הצבעה מלאות דקות לאחר פתיחת ההצבעה. בנו של מועמד עצמאי נדקר למוות, אך בשלטונות מכחישים כי יש לאירוע קשר לבחירות

בחירות במצרים
בחירות במצרים | צילום: רויטרס

(25 שניות)

יום הבחירות לפרלמנט במצרים נמצא רק במחצית הדרך אך כבר מדווח במדינה על הטיית תוצאות ההצבעה לטובת מפלגת השלטון. עוד דווח על שני הרוגים, ביניהם בן של מועמד עצמאי לפרלמנט.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה על כי בנו של המועמד העצמאי, מוחמד אבו עמרו, ממחוז קהיר נהרג הלילה לאחר שנדקר למוות. המשטרה הכחישה כי לדקירה יש קשר לבחירות. עוד נמסר על הרוג שני אולם על פי סוכנות הידיעות "רויטרס" האיש מת מהתקף לב מחוץ לתחנת הצבעה. אחיו של מועמד אחר נורה ונפצע במחוז מנסורה.

רשת הטלוויזיה הערבית דיווחה כי שלטונות מצרים חסמו אתרי אינטרנט של תנועת "האחים המוסלמים" וכי נמנע מתומכים ומועמדים המזוהים עם התנועה האסלאמית להגיע לקלפיות במספר מחוזות. האופוזיציה מאשימה את השלטונות בהטיית הבחירות ובמניעת אזרחים מלהצביע. לדבריה, גורמים רשמיים במדינה שלחו מצביעים חזרה לביתם לאחר שהודיעו להם שאין בחירות או שתאי ההצבעה סגורים. אחרים דיווחו על קלפיות מלאות דקות לאחר תחילת ההצבעה.

כ-40 מיליון תושבים צפויים היום לבחור את 518 נציגיהם לפרלמנט. האחים המוסלמים מצפים לזכות ב-30% מהמושבים בבית התחתון, בו הם זכו ב-20% בבחירות שנערכו בשנת 2005. עם זאת, הם יודעים כי הדבר כמעט שאינו אפשרי. "ההצבעה לא מתקיימת, רק הונאה. זה פשוט חרפה", אמר אחד המצביעים שהוצא מתא ההצבעה באזור אלכסנדריה. לדבריו, אין פרטיות והקלפיות היו מלאות.

מועמד מטעם מפלגת השלטון, עבד אל-סלאם מאחוב, הכחיש את הטענות ואמר כי ההאשמות מגיעות ממי שמחפש תירוצים לכסות על ההפסד. אנשי "האחים המוסלמים", שמחויבים לרוץ בבחירות עצמאיות, טוענים כי בעיר אחרת נשכרו בריונים שחסמו מהם לפקח על ההליך התקין של הבחירות. כשמספר מצביעים מחו על כך, הם יידו אבנים וניסו להיכנס בכוח לתחנות ההצבעה. עדי ראייה מסרו כי המשטרה פינתה אותם מהמקום.