בריטניה: הועלתה רמת הכוננות בקהילה היהודית

בממלכה הבריטית חשים כי הסכנה בעקבות מציאת חבילות הנפץ במטוסים - עדיין לא חלפה. לפי הכך הגבירו כוחות המשטרה את נוכחותם במוסדות הקהילה היהודית בבריטניה וראש הממשלה הורה לשרת הפנים לעקוב אחר אפשרות למטענים נוספים

משטרת בריטניה
משטרת בריטניה | צילום: רויטרס (ארכיון)

(5:32 דקות)

ביממה שאחרי גילוי חבילות הנפץ הועלתה היום (שבת) רמת הכוננות במוסדות הקהילה היהודית בבריטניה. התחושה בnממלכה הבריטית כמו גם בארצות הברית היא שהסכנה עדיין לא חלפה.  ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון הנחה כבר את שרת הפנים של בריטניה, תרזה מיי, לעקוב אחר האפשרות להגעת מטענים נוספים.

מוקדם יותר הודיעו בריטניה, צרפת וארצות הברית כי הן משעות העברה של מטענים בדרך אווירית מתימן אליהן. כך נפסקה למעשה התעבורה האווירית בין תימן למדינות המערב עד שהדברים יובהרו.

אחד המחדלים בהם דנים עתה היא העובדה כי מטענים שעושים דרכם במטוסי מטען אינם משוקפים. ללא התראה של הסעודים אודות המטענים במטוס המטען ייתכן והיו מתרחשים שני פיגועים קשים בארצות הברית.

בינתיים בתימן נעצרה הערב תימן עצרה הערב אישה החשודה במשלוח חבילות הנפץ. היא נעצרה בתוך בית בעיר הבירה התימנית צנעא לאחר שכוחות הביטחון הקיפו את המבנה בזכות מספר טלפון שהשאירה בחברת משלוחים.    

"תימן נחושה להמשיך להילחם בטרור ובאל-קאעדה יחד עם שותפותיה, אבל אנחנו לא רוצים שאף אחד יתערב בענייני הפנים של תימן במלחמתה באל-קאעדה", הבהיר נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח לאחר המעצר.