ראש ממשלת טורקיה: ישראל ערכה טבח במים הבינלאומיים

במהלך עצרת הפגנה שנערכה בעיר קוניה תקף בחריפות רג'ב טאיפ ארדואן את ישראל ואמר כי ההתקפה הינה "טרור של מדינה". בהתבטאות בשפה העברית אמר את המילים "לא תרצח" והביע את תמיכתו בתנועת חמאס

(2:33 דקות)

טורקיה ממשיכה להתייחס לאירועי ההשתלטות על ספינות המשט לעזה שהביא למותם של תשעה בני אדם. בהפגנה שנערכה בעיר קוניה היום (שישי) התבטא בחריפות ראש ממשלת טורקיה, רג'ב טאיף ארדואן, נגד ישראל והאשים אותה ברצח הפעילים.

ארדואן אמר לקהל המפגינים כי ישראל ערכה "טבח במים בינלאומיים" והוא מקווה שהאנושיות בכללותה תפיק לקח מאירוע זה. לדבריו לא מדובר באירוע בין טורקיה לישראל, אלא בבעיה בין ישראל ל-32 מדינות נוספות.

במהלך הנאום פנה לישראל בעברית ואמר את הביטוי "לא תרצח". בנאום אף אמר כי מדובר "בטרור של מדינה" וטורקיה נלחמת בטרור זה ובטרור של הממשלה הישראלית.

ראש הממשלה הטורקי ביטא את תמיכתו בתנועת חמאס ואמר כי מדובר בתנועת התנגדות שמגנה על מולדתה. "הם אינם טרוריסטים אלא לוחמים שמגנים על מולדתם. חמאס היא זו שניצחה בבחירות הדמוקרטיות לממשלה, והם בכל זאת נתונים תחת מצור וכלואים", אמר ארדואן. הם הדגיש כי טורקיה לא רואה בחמאס ארגון טרור.

הוא שב וציין כי המשט לחופי עזה היה משט הומניטרי למטרות שלום וכי ההתקפה הישראלית בוצעה כנגד סירות אזרחיות ואנשים לא חמושים.

משבר בלב ים - סיקור מיוחד >>

מוקדם יותר היום התבטא סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ', ואמר כי טורקיה בוחנת מחדש את העסקאות הצבאיות והכלכליות עם ישראל. "אנו רציניים לגבי הסוגייה. שיתופי פעולה חדשים לא יחלו והיחסים עם ישראל יצומצמו", אמר.

קודם לכן אף פורסם כי טורקיה החלה לאסוף עדויות של משתתפי המשט בכדי לבחון האם ניתן לתבוע את ישראל בשל הפעולה נגדו. התקשורת בטורקיה דיווחה כי התובע באיסטנבול החל לאסוף ראיות ואת עדויות אזרחי טורקיה שהשתתפו במשט לעזה כדי לקבוע אם ניתן לתבוע פיצויים מישראל, ואף להגיש תביעות פליליות נגד המנהיגים בישראל.