חשש בבריטניה: המלכה תיאלץ להתערב בבחירות

הבריטים יצאו לקלפיות כאשר המרוץ צמוד ביותר אבל בכל זאת יש ריח מהפך באוויר. האם המפלגה השמרנית תרכיב את הממשלה הבאה בסיוע הכח העולה - הליברל דמוקרטים? כרגע, נראה שהבחירות צמודות מדי והמלכה תיאלץ להתערב בתוצאותיהן

(3:48 דקות)

זו הייתה מערכת בחירות היסטורית בבריטניה והיום (חמישי) היא מגיעה לשיאה. דיוויד קמרון, מנהיג השמרנים, צפוי לנצח בבחירות לראשות הממשלה, אך ככל הנראה יהיה זה ניצחון מוגבל. השם החם הוא מנהיג הליברלים ניק קלג הרענן, שאוסף קולות מהמתמודד המרכזי השלישי, גורדון בראון.

מאבק דרמטי וקמפיין מסביב לשעון אפיינו את הימים האחרונים בבריטניה, אך למרות ההתלהבות המסוימת לא הייתה זו חגיגת בחירות עם פליירים ונקניקיות.

הבריטים הלכו אל הבחירות מבולבלים ומתוסכלים בגלל הכלכלה השוקעת ובגלל ההערכה שהבחירות אולי לא יכריעו שום דבר. מצד שני, ייתכן שפער של 3% יוביל לרוב של מאות חברי פרלמנט. זאת עקב השיטה הבריטית.

בלונדון ישנה התיישבות ישראלית גדולה, ואפילו ניתן היה לראות היום ישראלים בריטים שמצביעים. הלילה יוודעו התוצאות, אך אם הסקרים צודקים, בכלל לא בטוח שנדע מי יהיה ראש הממשלה. סקרים אחרונים מצביעים על התחזקותה של המפלגה השמרנית של דיוויד קמרון, אך גם זאת ברוב זעום.

בשלב הנוכחי ייתכן שמערכת הבחירות כה צמודה עד כדי כך שההכרעה תלך למלכת אנגליה אליזבת השנייה, בכבודה ובעצמה. היא תצטרך להחליט האם תפעל על פי המסורת הבריטית לפיה ראש הממשלה שאיננו מובס באופן חד משמעי בבחירות יכול להישאר במשרתו ולנסות להרכיב ממשלת קואליציה או שהיא תלך עם קמרון שטוען כי יש לסטות מהמסורת הזו.