מאחורי הקלעים של הבחירות בבריטניה - חיסול פוליטי של תומכי ישראל

ארגונים מוסלמים פועלים על מנת שפוליטיקאים הנחשבים, בעיניהם, לפרו-ישראלים, לא ייבחרו לפרלמנט בבחירות הקרובות. הדבר נעשה גם באמצעות הפחדות ואיומים

הבחירות הכלליות הקרבות בבריטניה כוללות גם צד אחר ואפל שקשור לישראל. שורה של ארגונים מוסלמים ובראשם הארגון רב ההשפעה,"אם-פאק", התגייסו למען חיסול פוליטי של חברי פרלמנט שנחשדים במדיניות פרו-ישראלית.

"אם-פאק" פתח בבחירות אלו במה שהוא מכנה "ג'יהאד פוליטי" נגד חברי פרלמנט המוגדרים פרו-ציונים. המטרה היא לעשות שימוש בקול המוסלמי הגדל בממלכה ולחסל פוליטית כל מי שנחשב בתמיכה בישראל. לארגון יש משאבים רבים הכוללים רשת פעילים ארצית, אתר אינטרנט משוכלל ועלונים מלאי שנאה.

אחד מחברי הפרלמנט הבריטי שעומדים תחת המתקפה, לי סקוט, מהמפלגה השמרנית,מספר כי כשהיה בדרכו לרכבו ניגשו אליו שני בחורים אסיאתיים שאמרו שהם רוצים להרוג אותו וקראו לו "חזיר יהודי". חבר פרלמנט מהלייבור, אנדרו דיזמור, גם הותקף פוליטית על רקע תמיכתו בישראל ואמר: "יש לי מוניטין בפרלמנט של אדם שמוכן לעמוד ולהגן על ישראל בזמנים קשים. "אם-פאק" החליטו לשים למטרה את חברי הפרלמנט שהם רואים כפרו ישראלים באופן מיוחד, והם תיארו אותי במונחים די קשים".

בינתיים, שלושה ימים לפני הבחירות, הסקרים מראים כי מנהיג השמרנים, דיוויד קמרון, ינצח בניצחון דחוק. קמרון הוא בעל אג'נדה שמרנית קלאסית: בענייני כלכלה הוא יצמצם את הגירעון האדיר באמצעות קיצוץ מסיבי של הוצאות ממשלתיות, ובאפגניסטן הוא מתכנן להקים "קבינט מלחמה" ולהפנות תקציבים גדולים למדינה האסייתית מבלי לייסד בה דמוקרטיה.