הבמאי שהביא לנו את סרטי הבורקס עושה סרטים במיליונים בהוליווד

מי לא מכיר כמעט בעל פה קטעים מהסרטים "חגיגה בסנוקר", "אלכס חולה אהבה" או מסדרת "אסקימו לימון"? המשותף לסרטים האלו הוא מי שיצר אותם - הבמאי בועז דווידזון. בשלב מסויים הוא החליט לוותר על הקולנוע הישראלי, נסע לארה"ב ושם החליף את זאב רווח ויוסף שילוח בסילבסטר סטלון וארנולד שוורצנגר. בראיון לחדשות 10, הוא מספר על ההבדלים וגם מהיכן קיבל את הרעיונות לסרטים שלו

(6:18 דקות)

גם 30 שנה אחרי, במרחק אלפי קילומטרים מישראל, בועז דווידזון נשאר עבורנו תמיד האיש ההוא שפיצח את הקוד לתרבות הקאלט של ציון.

"כשהייתי ילד היה לי גילוי. גיליתי שצוחקים מכל מה שאני אומר. אמרתי לעצמי שאני צריך להשתמש בכישרון הזה שיש לי, וזה בעצם מה שעשיתי", הוא אומר בראיון מיוחד לחדשות 10.

"זאת הרגשה נהדרת שעדיין צופים בסרטים שעשינו לפני 30 שנה", מציין דווידזון. ואכן, אם סרטי בורקס הם ז'אנר קולנועי, אז דווידזון הוא אבי הז'אנר. השם שלו התנוסס בכותרות הפתיחה של סרטים כמו "לול", "צ'רלי וחצי", "אלכס חולה אהבה" ו"חגיגה בסנוקר", שאת כולם הוא ביים.

מקומדיות נעורים וסרטי פעולה ועד לסרטי מתח ומדע בדיוני

אך כבר כמעט 30 שנה הוא חי שם, הרחק מעבר לים, בעיר הסרטים "הוליווד". "לקח לי הרבה שנים עד שקלטתי שאני צריך להתרגל למקום הזה", אומר דווידזון.

כעת, הוא מספק הצצה לתפקיד שלו במכונת הכסף ההוליוודית. כ-15 סרטים בשנה מייצרת חברת ההפקות שבה עובד דווידזון. לא תמיד מדובר בשוברי קופות, אבל בהחלט בסרטים שמכניסים מיליונים.

"ג'ון טרבולטה, סיימה הייק, רוברט דה נירו, קווין ספייסי וסילבסטר סטאלון", מונה דווידזון בהתייחסו לכוכבים עימם הוא עובד כעת. "מה שדירבן אותי לעבור לארצות הברית הייתה ההצלחה", הוא אומר. "הפכתי למין תרנגולת שמטילה ביצי זהב, חייתי בלחץ נוראי והרגשתי שאני לא יכול יותר".

ממש כמו אז, גם היום, על ההכרה והכבוד מהמבקרים דווידזון מוותר מראש. הוא מביים בעיקר סרטי טראש, מקומדיות נעורים וסרטי פעולה ועד לסרטי מתח ומדע בדיוני. את האוסקר לא ממש מחפשים שם, רק את הכסף.