בראון: תערך בדיקה מקיפה בפרשיית זיוף הדרכונים הבריטיים

"הדרכון הבריטי הינו מסמך חשוב מאוד, שיש לעשות בו שימוש באופן שקול ואחראי", כך אמר ראש הממשלה הבריטי בראיון לתחנת רדיו בלונדון. לדבריו "חשוב להבין מה באמת קרה, לפני שיוצאים בהצהרות"

(2:43 דקות)

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון התראיין היום (רביעי) לרדיו LBC בלונדון והבטיח לקיים חקירה מעמיקה בנוגע לשימוש בדרכונים בריטיים במסגרת חיסולו של בכיר החמאס, עאל מבחוח בדובאי.

לדבריו, "אנו בודקים את המקרה בימים אלו ממש. הדרכונים הבריטיים הינם מסמכים חשובים ויש לעשות בהם שימוש באופן שקול ואחראי".

"יש לאסוף ראיות על מנת להבין את שהתרחש ואיך בדיוק התרחש – עם זאת, חשוב להבין מה באמת קרה, לפני שנצא בהצהרות".

דבריו של בראון הגיעו בעקבות קריאות מצד מחוקקים בריטים, שדרשו לזמן את שגריר ישראל בבריטניה לשיחת הבהרה במשרד החוץ, ולבקש ממנו להגיב לטענות כי המוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול.

בריטניה: פרשת הדרכונים תופסת את הכותרות הראשיות

פרשת הדרכונים הבריטיים המזוייפים ששישמו את חוליית המחסלים של בכיר חמאס בדובאי תפסה הבוקר את כותרות העיתונים ברחבי בריטניה.

העיתון ה"טיימס" הביא ציטוטים מפי חברים של קרובי משפחותיהם של מספר מהישראלים שזהותם שימשה את המחסלים, המתגוררים בבריטניה. "אימו של סטיבן הודג'ס בהלם", סיפרו חבריה לעבודה במנצ'סטר – עיר מגוריה. "תודה לאל לפחות שרשויות דובאי צירפו לשמות תמונה – כי שם רואים שהבחור המצולם אינו דומה לבנה, אחרת היא לגמרי הייתה מתמוטטת", הם הוסיפו.

הצהובון "הסאן", הנמכר ביותר בממלכה המאוחדת ראיין את אחד הישראלים ששמו מופיע ברשימה. כותרת העיתון זעקה "חוליית החיסול בדובאי גנבה את זהותי". בכתבה מתוארת גם דרך חיסולו של מוחמד אל-מבחוח במלון בנסיכות במפרץ.