טורקיה: סוכל ניסיון לפגוע במטרות ישראליות ואמריקניות

על-רקע המתיחות בין המדינות, דיווחה סוכנות ידיעות טורקית כי במדינה נעצרו 32 חברי ארגון אל-קאעדה בפשיטה על 8 מחוזות בו זמנית • על פי החשד, העצורים תכננו לפגוע בנציגויות של ישראל, ארה"ב וברית נאט"ו

(3:22 דקות)

על-רקע המתיחות בין ישראל לטורקיה, דיווחה היום (חמישי) סוכנות ידיעות טורקית כי כוחות הביטחון במדינה עצרו 32 חשודים, חברים בארגון הטרור אל-קאעדה, שניסו על פי ההערכה לפגוע במטרות של ישראל, ארה"ב וברית נאט"ו.

על פי הדיווח, הפשיטה של כוחות הביטחון הטורקיים בוצעה בו זמנית בשמונה מחוזות שונים במדינה. "צוותים מהיחידה ללוחמה בטרור של טורקיה ערכו פעולה כנגד החשודים, ומצאו כי התכוונו לפגוע בנציגויות של ארה"ב וישראל וכן במתקנים של נאט"ו", כך נמסר בדיווח.

על רקע הדיווחים מטורקיה, הגיעה בצהריים ממלאת מקום שגריר טורקיה בישראל למשרד החוץ בירושלים לבקשת הדרג המדיני. בפגישה עימה העבירו לה נציגי המשרד מחאה חריפה על הסדרה החדשה שמשדרת הטלויזיה הממלכתית בטורקיה בה מוצגים חיילי צה"ל יורים למוות בילדים.

"החסות הממלכתית שניתנת לשידורי ההסתה החמורה אינה מקובלת ואינה ראויה לשידור" - נמסר לנציגה הטורקית. עם זאת, נמנעו במשרד החוץ מלדרוש הסרה של הסדרה בשל ההערכה כי הטורקים לא ייענו לדרישה.

סמנכ"ל אירופה המערבית במשרד החוץ, נאור גילאון, אמר לנציגה הטורקית כי ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם טורקיה, ולא תוכל לעמוד מנגד כאשר מתפרסמים דברי הסתה כה בוטים נגד ישראל וחיילי צה"ל.

"ההסתה עלולה להוביל לפגיעה פיזית"

גילאון הוסיף כי "הסתה כזו עלולה להוביל לפגיעה פיזית ביהודים ובישראלים הרבים המתיירים בתורכיה. בנוסף, חינוך לשנאה ע"י שימוש בסטריאוטיפים קשים כל כך בסדרת טלביזיה בה צופים מבוגרים וצעירים כאחד, חייב להדאיג כל מי ששואף לדו קיום ושלום בין המדינות והדתות באזור ובעולם".

בכיר משרד החוץ התייחס גם לסיוע שנתנה בעבר ישראל לטורקיה ואמר כי "הדבר קשה שבעתיים כאשר אותם חיילי צה"ל המתוארים כרוצחים בדם קר, הם אלה שחשו לסייע לאזרחי טורקיה בשעותיהם הקשות בעקבות רעידת האדמה הקשה ב 1999".

מוקדם יותר היום אמר מפיק הסדרה הטורקית ל"קול ישראל" כי "החיילים המוצגים בסדרה כלל אינם חיילי צה"ל".