הבחירות בפתח: מרואן ברגותי נבחר לוועד המרכזי

ההנהגה הישנה של הפתח תוחלף בחברי הדור החדש של הארגון - כך עולה מספירה של כ-90% מקולות המצביעים בועידה. ברגותי הכלוא בישראל נבחר כחבר בועד המרכזי של התנועה

(1:34 דקות)

מפלה קשה להנהגה הוותיקה של פתח בבחירות למוסדות הארגון, שהתקיימו בפעם הראשונה לאחר 20 שנה. מתוצאות ראשונות ולא רשמיות עולה כי לוועד המרכזי של פתח יצטרפו בפעם הראשונה רבים מקרב ראשי דור הביניים, ובהם ג'יבריל רג'וב, מוחמד דחלאן, מרואן ברגותי, תאופיק טיראווי וחוסיין א-שייח. ההפתעה המסתמנת - דחיקתו של אבו-עלא אל מחוץ לשורות ההנהגה.

ראש התנזים לשעבר בגדה, מרואן ברגותי, נבחר לכהן כחבר בועד המרכזי של תנועת הפתח. כך עולה מספירת 90 אחוזים מתוצאות הבחירות שנערכו במסגרת ועידת התנועה. ברגותי מרצה עונשי מאסר כבדים בישראל על חלקו בפיגועי טרור.

מרבית מוותיקי הפתח לא הצליחו להיבחר מחדש לוועד המרכזי של התנועה. מספירת 90 אחוזים מהקולות עולה כי מחצית מעשרת המועמדים הוותיקים שביקשו להיבחר מחדש לא נבחרו.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי בתום הוועידה הכללית של תנועת הפתח שהתכנסה בבית לחם אימצו המשתתפים פה אחד המלצות לפיהן לא יחודש המשא ומתן עם ישראל עד שתשחרר את האסירים הפלסטינים שיושבים בבתי הכלא שלה.

על פי הדיווח, חידוש המשא ומתן מותנה בגיבוש לוח זמנים לשחרור כל האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. נביל שעת', חבר בכיר בועד המרכזי של פתח, מסר כי הוועדה לקביעת מדיניות פתח אישרה 14 תנאים לחידוש המשא ומתן עם ישראל. בין היתר נקבע כי התנאים יכללו את הפסקת הבנייה בהתנחלויות והסרת המצור מעל רצועת עזה.