בקהיר שוקלים: גזר דין מוות לראש חוליית חיזבאללה שנעצר

מסר לנסראללה? העיתון "אל-חיאת" מדווח כי אם יואשם סמי שיהאב, ראש חוליית חיזבאללה במצרים, במגע עם סוכן זר ובהחזקת חומרי נפץ, ייתכן ורשויות המשפט במדינה יישקלו לגזור עליו את העונש המירבי הקבוע בחוק לעבירות המיוחסות לו: גזר דין מוות • על פי הדיווח, התביעה במדינה תציג טיעון לעונש לפיו שיאהב עמד בראש "ארגון שמטרתו הייתה לבצע הפיכה נגד המשטר במצרים"

(1:51 דקות)

חקירתו של ראש חוליית חיזבאללה במצרים, סמי שיאהב, מתקרבת לשלביה המכריעים וייתכן כי הוא ישלם בראשו ורשויות המשפט במדינה יגזרו עליו עונש מוות - כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח עולה כי אם אכן יואשם שיהאב בעבירות המיוחסות לו שהן קיום מגע עם סוכן זר והחזקת חומרי נפץ, ייתכן והרשויות יעמידו אותו לדין לפי סעיף 86, סעיף מיוחד בחוק העונשין במדינה, שעונשו המירבי הוא הוצאה להורג.

עוד עולה על פי הדיווח, כי התביעה הכללית במדינה תדרוש להאשים את ראש חוליית חיזבאללה ב"הצטרפות להתארגנות חשאית המנוגדת לחוק ואספקת מידע עבורה ,ואחזקת חומרי חבלה מתוך מטרה לבצע הפיכה נגד המשטר".

משפטו של סמי שיאהב ויתר חברי החולייה שנתפסו צפוי להיפתח בעוד מספר ימים. חקירתם של פעילי הטרור צפויה להסתיים בשעות הקרובות.

בסך הכל נתפסו בשטחה של מצרים 49 פעילי הארגון, ועל פי העיתון "אל-חיאת" 20 מהם עסקו בתיווך בין חברי החולייה ללא ידיעה על מטרותיה.

על פי הדיווח, זכו החשודים לסכומי כסף גדולים בתמורה לביצוע תצפיות על דרכים שבהן הבריחו בדואים נשק וסמים לישראל - במטרה להשתמש בהן להחדרת מחבלים לשטח המדינה.

חוקרים במנגוני הביטחון של מצרים סיפרו לעיתון כי הנאשמים פעלו יחד עם סוחרי נשק מסיני לרכוש חומרי חבלה.

עדי ראייה: מצרים תגברה כוחותיה בגבול הרצועה

בתוך כך, קהיר ממשיכה להילחם בסיכול ההברחות לתוך רצועת עזה, ועל פי מקורות פלסטינים, עשרות אנשי כוחות ביטחון מצריים התפרסו לאורך רצועת הגבול המפרידה בין המדינה לרצועת עזה, ובמיוחד באיזור רפיח - כך דיווח הבוקר העיתון המצרי "אל-גומהוריה".

עדי ראייה במקום דיווחו לעיתון כי במקביל לפריסת הכוחות, הוצבו באיזור גם נגמ"שים וכלים צבאיים נוספים. זאת על רקע הפעילות האינטנסיבית של מצרים בימים האחרונים במסגרת המאבק בהברחות אמצעי הלחימה לתוך רצועת עזה.