נשיא ארצות הברית בדרך לביקור ראשון באירופה

הנשיא האמריקני יפתח את המסע בבירה הבריטית שם ישתתף בוועידת ה-G-20. אובמה ינסה לשכנע את המנהיגים האירופאים להרחיב את תמיכתם בארה"ב במלחמתה באפגניסטן ולהאבק במשבר הכלכלי הבינלאומי ביחד - במה שצפוי להוות מבחן ליכולת המנהיגות הבינלאומית של הנשיא האמריקני

(1:35 דקות)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה המריא היום (שלישי) ללונדון - לביקורו הרשמי הראשון מחוץ לארצות הברית מאז התמנה לתפקיד בחודש ינואר האחרון.

מטרת ביקורו של אובמה היא ניסיון לגייס תמיכה אירופית להתמודדות משותפת עם המשבר הכלכלי העולמי ועם המלחמה באפגניסטן. מסע הדילוגים האירופאי צפוי להוות מבחן ליכולת המנהיגות של אובמה בקרב הקהילה הבינלאומית.

לנשיא האמריקני ממתין לוז צפוף למדי. את ביקורו, כאמור, הוא יפתח בבירה הבריטית שם ישתתף בוועידת ה-G-20, משם הוא ימשיך לפסגת נאט"ו שתערך בגבול צרפת גרמניה ולאחר מכן הוא יבקר בצ'כיה ובטוריקה. כמו כן, בשולי הוועידה הוא צפוי לנהל פגישות, בין היתר, עם הנשיא הרוסי דימטרי מדבדב.

אובמה מקווה לנצל את גלי האהדה העולמיים להם הוא זוכה מאז בחירתו - במטרה לשכנע את המנהיגים האירופים לתמוך בתוכניותיו. עם זאת, מומחים מעריכים כי עם כל החיבה האישית לנשיא האמריקני, יהיה לו קשה לשכנע את המנהיגים האירופים להושיט את היד לקופת המדינה שלהם ולהקדיש משאבים למלחמה משותפת במשבר הכלכלי או לתמיכה נוספת באפגניסטן.