הולנד: לפחות 9 הרוגים בהתרסקות מטוס נוסעים טורקי

מטוס של "טורקיש איירליינס", שעל סיפונו היו 135 בני אדם, התרסק בנמל התעופה הבינלאומי סמוך לאמסטרדם • חברת התעופה ומשרד התחבורה הטורקי הודיעו תחילה כי כל הנוסעים שרדו, אולם בסופו של דבר התברר כי 9 בני אדם נהרגו ויותר מ-50 נפצעו • עדי ראייה דיווחו על עשרות בני אדם שנמלטו מהמטוס שהתפרק לשלושה חלקים, אך לא עלה באש

(2 דקות)

מטוס נוסעים טורקי של חברת התעופה "טורקיש איירליינס" התרסק היום (רביעי) בצהריים בנמל התעופה הבינלאומי "סחיפול" שבאמסטרדם. על סיפון המטוס היו 135 בני אדם - 127 נוסעים ושמונה אנשי צוות.

תחילה הודיעו חברת התעופה ומשרד התחבורה הטורקי באופן רשמי, כי כל מי שהיה על הסיפון - שרד, אולם זמן קצר לאחר מכן ההודעה תוקנה והתברר כי בהתרסקות נהרגו לפחות תשעה בני אדם ונפצעו יותר מ-50, בהם 25 במצב קשה.

בתמונות ראשונות מזירת האירוע, ששודרו ברשת הבריטית sky news, נראה המטוס כשהוא מפורק לשלושה חלקים. זנב המטוס התנתק לחלוטין מגופו ומאחורי תא הטייס ישנו בקע גדול. עם זאת, המטוס לא עלה באש.

המטוס, מסוג "בואינג 737-800" המריא כמה שעות קודם לכן מאיסטנבול, וההתרסקות אירעה במהלך ניסיון הנחיתה בנמל התעופה. לאזור הגיעו כוחות גדולים של חילוץ והצלה. בנמל התעופה ההולנדי הוחלט שלא לעצור את ההמראות והנחיתות בעקבות התאונה. סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה.