בית חב"ד: מספר הגופות עלה ל-9, זוהתה גופת ישראלית נוספת

הותר לפרסום כי יוכבד אורפז, בת 60, היא ההרוגה החמישית שגופתה זוהתה במומביי • צוותי זק"א ושגרירות ישראל הצליחו לזהות עד כה חמש גופות מבין התשע שנמצאו בבית חב"ד, עם סיום מתקפה הטרור על מומביי • ארבעה שמות נוספים שהותרו עד כה לפרסום: שליח חב"ד במומביי ורעייתו הרב גבריאל ורבקה הולצברג, בן-ציון כרומן והרב אריה טייטלבאום

(8:53 דק')

מספר הגופות שהוצאו מבית חב"ד עלה ל-9, כאשר נציג שגרירות ישראל בהודו ואנשי ארגון זק"א הצליחו לזהות בצהריים (שבת) חמש גופות מתוכן.

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה מהנרצחים במקום: יוכבד אורפז, בת 60, בני הזוג גבריאל ורבקה הולצברג, מפעילי המוסד, בן-ציון כרומן והרב אריה טייטלבאום.

ארבע הגופות האחרות עדיין נותרו ללא זיהוי, וצוותים ישראלים מקווים לסיים את מלאכת הזיהוי בקרוב, כאשר החשש הוא שכולן גופות של יהודים וישראלים.

זיהוי הגופות קשה מאוד בגלל המצב בו נמצאו. ההערכה היא כי רוב הנספים נרצחו זמן קצר לאחר החטיפה, וגופותיהם נפגעו גם מפיצוצים של רימוני יד, מטענים וטילים שנורו על ידי כוחות הקומנדו ההודיים. בשל מצב הגופות אנשי זק"א והנספח הצבאי לא מצליחים לזהות את הגופות והוזמנו אנשי המכון הפתולוגי לזיהוי הגופות.

לפנות בוקר הודיעה משטרת הודו שהשתלטה על מלון "טאג'" - מעוזם האחרון של המחבלים. מניין ההרוגים הרשמי עד כה הוא 195 בני אדם, מרביתם תושבי מומביי.

בקרב הסופי נהרגו שלושה מחבלים ואיש כוחות הביטחון ההודיים. שירותי הכבאות במומביי הצליחו גם להשתלט על השריפות שפרצו ברחבי המלון, בעקבות פיצוץ מטעני החבלה שהניחו המחבלים.

מפקד המשטרה אמר כי במתקפה לקחו חלק בין 10 - 16 טרוריסטים, שהגיעו מכיוון הים באמצעות סירות גומי. דיווח בעיתון הודי טוען כי חלק מהמחבלים שהו במלונות "הטאג'" ו"האובר רוי" לפני שהחלה המתקפה ולמדו את תנאי השטח.