משרד החוץ: נעשה הכל כדי לבטל גזר דינם של הישראלים

מלשכת ציפי לבני נמסר כי שרת החוץ תדבר בנושא עם מקבילה התאילנדי ותנסה להמתיק את העונש שקיבלו שני ישראלים בתאילנד לאחר שהורשעו בסחר בסמים

גורמים בלשכת שרת החוץ מסרו הערב (שלישי) כי שרת החוץ, ציפי לבני, תדבר עם מקבילה התאילנדי בנוגע לישראלים שנידונו למוות, כשזה ישוב בקרוב מפסגה כלכלית בפרו.

עוד נמסר כי אנשי לשכתה של לבני מדברים עם אנשי משרד החוץ התאילנדי, ויעשו הכל כדי להביא לביטול גזר דין המוות שהוטל על אלון מכלוף וולדימיר אקרוניק, בגין סחר בסמים. השניים נתפסו ברחוב בתאילנד לפני יותר משנה, ועליהם 23 אלף כדורי אקסטזי.

חברם של השניים, אלכס אבידן, אמר בראיון לתכנית "חמש עם רפי רשף" כי "אנחנו בהלם. במהלך המשפט, התרשמו כי לתביעה אין אפילו מספיק ראיות להרשעה, שלא לדבר על עונש כל כך כבד", אמר אבידן.

הוא סיפר כי אקרוניק נמצא במצב נפשי קשה בבית הכלא, מאז מעצרו. "הוא פשוט בהלם. לפני כחודש החל לקבל טיפול פסיכיאטרי והוא לוקח תרופות", אמר אבידן והוסיף כי "אקרוניק הוא אדם ערירי, אין לו אף אחד מחוץ לבית הכלא. בניגוד אליו, למכלוף יש משפחה שהגיעה לתאילנד כדי לתמוך בו".

אחותו של אלון, ת' סיפרה כי אחיה חף מפשע: "זה לא נכון. אחי לא נתפס עם הסמים. הסמים נתפסו בצהריים, אחי נתפס בערב. מישהו פשוט הפיל עליו את התיק", היא אומרת. "אנחנו נילחם, נגיש את הערעור ואחי יגיע לארץ. פנינו למשרד החוץ, פנינו לשגרירות, פנינו לקונסוליה, פנינו למשרד המשפטים, נפנה לכל הגורמים כדי שהאמת תצא לאור".

(1:47 דק')